دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۹۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ایستگاه تحقیقاتی زرشک و زعفران در قاینات راه‌اندازی شود

فرماندار قاینات با اشاره به طرح‌های اولویت‌دار گفت: ایستگاه تحقیقاتی زرشک و زعفران با توجه به پتانسیل‌ شهرستان باید ایجاد و راه‌اندازی شود.

بهمن کهن‌ترابی در ارتباط با طرح‌های اولویت‌دار شهرستان قاینات در سفر رئیس جمهور به خراسان جوبی اظهار داشت: تسریع در تکمیل و راه‌اندازی مجتمع بزرگ فولاد قاینات و پیش‌بینی احداث صنایع تکمیلی وابسته به آن بدون شک تاثیر به‌سزایی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان و استان دارد.

وی توسعه بیمارستان مرکز شهرستان و ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت به دانشگاه علوم پزشکی که بخش اعظمی از مشکلات درمانی و کمبود پزشک متخصص را حل می‌کند را یکی از نیازهای شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: پیش‌بینی پزشک متخصص و تجهیزات لازم برای تسریع در را‌ه‌اندازی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهرستان از دیگر الزامات این شهرستان است.

فرماندار قاینات از وجود 16 هزار بیمه‌شده اصلی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 45 هزار بیمه‌شده تبعی در این شهرستان نیاز به راه‌اندازی دی‌کلینیک دارند.

کهن‌ترابی با بیان اینکه طرح‌ها و مجتمع‌های آبرسانی شهری و روستایی این شهرستان با توجه به افت شدید دبی چاه‌های تامین آب شرب و احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر قاین با توجه به پایین بودن کیفیت آب باید تکمیل شود، ادامه داد: شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان نیز نیاز به تکمیل‌شدن دارد.

وی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی این شهرستان باید به سرعت تکمیل و دوبانده شود، گفت: همچنین راه‌های روستایی با توجه به تلفات سنگین جاده‌ای نیاز به بهسازی دارد.

فرماندار قاینات با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان به تکمیل شدن آنها تاکید کرد و افزود: این طرح‌ها شامل پروژه نیمه‌تمام کتابخانه قاین، مجتمع فرهنگی، ورودی شهر قاین، هتل منطقه گردشگری بوذرجمهر و تامین اعتبار برای اجرای کامل منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر است.

کهن‌ترابی با بیان اینکه مدیریت بحران خشکسالی گسترده در شهرستان که سبب تشدید مهاجرت روستائیان به شهرها شده است، نیاز به تامین اعتبار دارد، اضافه کرد: اتصال شهرستان به راه‌آهن سراسری با توجه به صنایع موجود در شهرستان یکی دیگر از نیازهای لازم این شهرستان است.

وی تصریح کرد: ایستگاه تحقیقاتی زرشک و زعفران با توجه به پتانسیل‌ شهرستان باید ایجاد و راه‌اندازی شود.

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها