شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۳۹۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

نرخ شیرینی شب یلدا ثابت است

عضو هیات مدیره اتحادیه قنادان تهران گفت: در حالی که نرخ شیرینی امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته اما نرخ شیرینی شب یلدا نسبت به اردیبهشت ماه سالجاری تغییری نداشته و ثابت مانده است.

محمد نصرتی  افزود: بنابراین نرخ مصوب انواع شیرینی پرمصرف شب یلدا برای هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 12 هزار و 500 تومان، شیرینی دانمارکی 9 هزار و 600 تومان، شیرینی زبان و پاپیونی 10 هزار و 500، شیرینی برنجی درجه یک 10 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 8 هزار تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم باسلق لوله ای ساده و باسلق لقمه ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه و کیفیت تولید آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد.

به گفته وی، قیمت انواع مختلف شیرینی برحسب کیفیت تعیین می شود.

نصرتی درباره نظارت برعملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور نیز گفت: تمام قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون در مجموع 30 هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد حدود 2 هزار واحد در تهران فعالیت دارند.

وی افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحادیه های مربوطه تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 10 هزار و 500 تومان، شیرینی دانمارکی 8 هزار تومان، شیرینی زبان و پاپیونی 9 هزار تومان، شیرینی برنجی درجه یک 9 هزار تومان و کیک یزدی 7 هزار تومان عرضه می شد.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها