چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۸۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

‌گرانفروشی با بهانه مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: چلوکبابی‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها و غذاهای آماده تا به امروز مشمول طرح مالیات بر ارزش افزوده نشدند.

حسن کوماسی  افزود: تنها تالارهای پذیرایی و رستوران‌هایی که عنوان پروانه کسب‌شان تالار پذیرایی و رستوران است مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: چلوکبابی‌ها و غذای آماده مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند؛ برخی از این واحدها مبلغی تحت عنوان ارزش افزوده به صورت حساب خود اضافه کرده و هزینه بیشتری از مشتری دریافت می‌کنند که در صورت اخذ مبلغ مالیات بر ارزش افزوده تخلف کرده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می‌شود.

کوماسی با اشاره به اینکه طرح مالیات برارزش افزوده در 5 مرحله اجرا شده است اظهار کرد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند بر اساس فراخوان‌های اعلامی نسبت به ثبت نام، اجرای قانون و انجام تکالیف و مقررات مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها باید هنگام عرضه خدمات و فروش غذا بر اساس مقررات، مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه و فاکتور و صورتحساب وجه خریداری شده را به خریداران ارائه دهند.

کوماسی برای اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده درخصوص اعمال تخفیف در صورتحساب و فاکتورهای فروشگاه‌های اغذیه و غذای آماده اظهار کرد: باید پس از کسر تخفیف، مالیات برارزش افزوده بر مانده مبلغ اعمال شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی، با بیان این‌که نرخ مالیات برارزش افزوده 8 درصد است افزود: از این میزان 2.7 درصد عوارض شهرداری و دهیاری، 4.3 درصد اصل مالیات که به خزانه دولت واریز شده و یک درصد به بهداشت و هزینه‌های درمانی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: برای تمامی صنوفی که مشمول طرح مالیات بر ارزش افزوده هستند گواهینامه موقت صادر شده که باید همانند پروانه کسب در دید عموم قرار داده تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

کوماسی بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده در آبادانی و عمران استان هزینه می‌شود که هموطنان باید در اجرای طرح مالیات برارزش افزوده یاری و مساعدت لازمه را داشته باشند.

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها