سه شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۷۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

سهم مازندران از ذخیره سازی پرتقال شب عید کشور 41 هزار و 450 تن است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سهم مازندران از ذخیره سازی پرتقال شب عید کشور 41 هزار و 450 تن است

به گزارش فودنا خلیل آقایی با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تکیه بر تولید داخلی و جلوگیری از واردات گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید سبزیجات و صیفی‌جات گلخانه‌ای است.

 وی افزود: در کنار آن در بخش زراعت از تولید گندم، جو و دانه‌های روغنی حمایت لازم انجام می‌شود.

آقایی با بیان اینکه حجم تولیدات امسال به اندازه‌ای است که حتی با رصد بازار کشورهای همسایه روند صادرات آن از ایران نیز متوقف نخواهد شد، گفت: این امر با قوت بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

 به گزارش فودنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد تقی شکوهی در جلسه شورای تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران که با محوریت ذخیره سازی مرکبات ایام پایانی سال با حضور اعضای این شورا در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: طبق دستورالعمل سازمان تعاون روستایی کشور، مقدار ذخیره سازی پرتقال شب عید درکشور، 45 هزار تن می باشد که از این میزان، 41 هزار و 450 تن سهم استان مازندران و مابقی سهم استان های جنوبی کشور است.

وی افزود: حدود یک هزار تن از پرتقال ذخیره سازی شده برای مصرف در استان مازندران می باشد.

در ادامه ادیب مدیر تعاون روستایی استان مازندران طی سخنانی با اشاره به اینکه خرید پرتقال از کشاورزان به قیمت دو هزار و 600 تومان از تاریخ 15 آذر ماه تا 15 بهمن ماه سال جاری در استان ادامه خواهد داشت افزود: تاکنون ذخیره سازی حدود 30 هزار تن پرتقال در مرحله انعقاد قرارداد می باشد.

وی تصریح نمود: پرتقال های خریداری شده بعد از خرید به پنج استان همجوار سمنان، گلستان، قزوین، تهران و خراسان شمالی جهت ذخیره سازی ارسال می گردد.

همچنین رنجبر رییس اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان مازندران طی سخنانی اظهار داشت: پرتقال های خریداری شده جهت ذخیره سازی بایستی در سبد های (مواد نو غیر مشکی) 8 کیلویی 27 عددی با وزن تقریبی هر پرتقال 200 تا350 گرم باشند که تاریخ تحویل آن از اول اسفند 93 تا دهم فروردین 94 می باشد.

 
(سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها