یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۷۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تکاب دارنده رتبه نخست بیمه مزارع گندم در آذربایجان‌غربی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب گفت: شهرستان تکاب دارنده‌ی رتبه‌ی نخست بیمه محصول گندم اراضی کشاورزی در سطح استان آذربایجان‌غربی است.

«محسن طاهری»، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب ، با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری 21هزارو سیصد هکتار از مزارع گندم شهرستان تکاب تحت پوشش بیمه‌ی محصولات کشاورزی قرار گرفته است که نسبت به سال زراعی گذشته با 20 درصد افزایش همراه بوده است.

وی اظهار کرد: پارسال، 17 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم تکاب تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته بود که امسال 3700 هکتار دیگر نیز به این میزان افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب تصریح کرد : در کشت پاییزه امسال، 31 هزار هکتار از اراضی زراعی تکاب زیر کشت محصول گندم رفته است.

طاهری خاطرنشان کرد: امسال بیش از 1000 تن انواع بذر اصلاح شده و مادر و نیز بیش از 700 تن انواع کود در میان کشاورزان و بهره‌برداران تکاب توزیع شد.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری بیش از 3400 هکتار از مزارع گندم تکاب در قالب طرح خودکفایی توسط شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای تحت پوشش سیستم نظارت بر کاشت قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی تکاب خاطرنشان کرد: اراضی قابل کشت تکاب 64 هزار هکتاربوده که سالانه بیش از 30 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و سیب در این شهرستان تولید می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها