شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۳ / ۲۲:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۷۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز واردات ماهی ایران توسط روسیه طی روزهای آینده

منابع روسی اعلام کردند هیئتی از نهاد ناظر بر محصولات کشاورزی روسیه برای اتخاذ تصمیم نهایی در مورد خرید محصولات کشاورزی از ایران به تهران سفر خواهد کرد و روسیه ممکن است از ماه جاری، واردات ماهی از ایران را آغاز کند.

به نقل از رسانه های روسیه، هفته جاری هیئتی از نهاد ناظر بر محصولات کشاورزی روسیه برای نظارت بر کالاهای صادراتی و اتخاذ تصمیم نهایی در مورد خرید محصولات کشاورزی از ایران، به این کشور سفر خواهد کرد.
سخنگوی نهاد ناظر بر محصولات کشاورزی روسیه گفت، روسیه ممکن است از ماه جاری، واردات ماهی و فرآورده های ماهی از ایران را آغاز کند.
روسیه در واکنش به تحریم های غرب علیه روسیه، از اوایل امسال واردات ماهی، غذاهای دریایی و دیگر محصولات غذایی از اتحادیه اروپا و دیگر کشورها را ممنوع کرده است.
الکسی الکسینکو ، افزود: «هفته جاری هیئتی از سوی نهاد ناظر بر محصولات کشاورزی روسیه عازم ایران خواهد شد تا نظارت های قبل از واردات را انجام دهد و تصمیم نهایی را در مورد خرید محصولات کشاورزی از این کشور اتخاذ نماید. تحویل کالاهای ایرانی به محض بازرسی ما از محموله ها انجام خواهد شد، این کار شاید حتی همین هفته انجام گیرد.»
الکسینکو افزود، روسیه قرار است تمام انواع محصولات کشاورزی شامل میوه و سبزیجات را از ایران وارد کند. این مقام روس افزود، این موضوع هفته جاری با حضور کارشناسان روس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در ماه اکتبر سرگئی دانکورت، رئیس نهاد ناظر بر محصولات کشاورزی روسیه گفت، روسیه بیش از 2 شرکت ایرانی تولید کننده غذاهای دریایی را در فهرست تامین کنندگان احتمالی قرار داده است. روز چهارشنبه وزارت کشاورزی ایران اعلام کرد، 18 شرکت ایرانی قصد دارند صادرات فرآورده های ماهی به روسیه را آغاز کنند.

به گفته اداره خدمات گمرکی فدرال روسیه، در سال 2013، مجموعا 2.86 میلیارد دلار ماهی و فرآورده های ماهی به روسیه وارد شد. بزرگترین صادر کنندگان غذاهای دریایی به روسیه را کشورهای نروژ، شیلی، چین، ایسلند و جزایر فارو تشکیل می دادند.

 

 

 

 

 

تسنیم

(شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳) ۲۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها