چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۶۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

احداث انبارهای فنی ذخیره‌سازی مرکبات در مازندران

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بحث احداث انبار فنی ذخیره‌سازی مرکبات در دستور کار این سازمان قراردارد.

ابراهیم یعقوبی  با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال 310 میلیون دلار صادرات از مازندران به کشورهای خارجی صورت گرفت، اظهار داشت: 45 درصد از صادرات انجام شده مربوط به لبنیات 16 درصد سیمان و 9 درصد پروفیل بوده است.

معاون امور بازرگانی  سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به افرایش صادرات لبنیات و پروفیل استان در هشت ماهه امسال، افزود: دو واحد در مازندران به عنوان واحد صادراتی ملی انتخاب شدند.

یعقوبی تصریح کرد: 17 واحد صنعتی در مازندران دارای شاخص‌های صادراتی بودند که قرار شد در همایش معرفی واحدهای صادراتی پایان اذر ماه امسال مورد تجلیل قرار گیرند.

وی یادآور شد: تاخیر به وجود آمده در برگزاری همایش معرفی واحدهای صادراتی به دلیل مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان بوده و پیگیر این هستیم که زمان برگزاری همایش را قطعی کنیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به آموزش اصناف، اعضای هیئت مدیره و رئیس اتحادیه‌ها و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف در دستور کار قرار دارد،گفت: همچنین نظارت بر عملکرد اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در دستور کار این نهاد قرار دارد.

یعقوبی با تاکید بر اینکه در فرایند صدور مجوز باید قوانین رعایت شود، افزود: در صورت نیاز به تذکر این موضوع نیز در دستور کار  قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های پخش و توزیع کالا و خدمات ساماندهی می‌شوند،اظهار داشت: مقرر شد شرکت‌های پخش توزیع کالا و خدمات در حوزه‌های شهری، استانی و کشوری ساماندهی شوند.

یعقوبی با اشاره به اینکه احداث انبارهای فنی ذخیره‌سازی مرکبات در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: با احداث انبارهای فنی زمان عرضه میوه به بازار کاهش می‌یابد و از ارزان شدن آن و متضرر شدن باغداران جلوگیری می‌شود.

وی درباره صنایع فرش دستباف اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد از منابع داخلی صندوق مهر امام رضا (ع) و بانک اقتصاد مهر تسهیلاتی برای بافندگان در نظر گرفته شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: شناسایی افراد واجد شرایط و نیازمند ایجاد اشتغال جدید در حوزه فرش دست‌باف در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

فارس

(چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها