دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۳۵۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

افزایش ناچیز بودجه وزارت کشاورزی

براساس لایحه بودجه سال 1394، مجموع اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و بیش از 21 سازمان تابعه آن بیش از 2595 میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به پارسال حدود 507 میلیارد تومان افزایش دارد.

بودجه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی و زیر مجموعه آن در سال آینده دو هزار و 595 میلیارد و 865 میلیون و 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال جاری افزایش ناچیز حدود 507 میلیارد تومانی داشته است.

البته این اعتبار پیش‌بینی شده تنها اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و مابقی اعتبارات این بخش از جمله تسهیلات در نظر گرفته برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت، دانه روغنی، چای و غیره در دیگر بند‌ها و تبصره‌های لایحه بودجه سال 1394 دیده شده است.

وزارت جهاد کشاورزی برای سال آینده بودجه‌ای بالغ بر 1086 میلیارد تومان برای ستاد مرکزی خود و برخی از سازمان‌های زیرمجموعه‌اش مانند سازمان امور عشایر، موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی، سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان چای کشور، سازمان امور اراضی و غیره در اختیار دارد که نسبت به امسال تنها 71 میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین بودجه سال آینده سازمان شیلات ایران در ردیفی جداگانه 72 میلیارد و 616 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال جاری با افزایش حدود 11 میلیارد تومانی مواجه شده است.

یکی‌دیگر از سازمان‌های مهم زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که براساس لایحه بودجه سال آینده اعتباری بالغ بر 373 میلیارد و 528 میلیون و 800 هزار تومان در اختیار خواهد داشت که این اعتبار نسبت به سال جاری بیش از 142 میلیارد تومان افزایش یافته است.

دولت در لایحه بودجه سال 1394 نیز برای سازمان دامپزشکی کشور بودجه‌ای بالغ بر 82 میلیارد و 54 میلیون تومان پیش‌بینی کرده که این بودجه نسبت به بودجه امسال این سازمان 18 میلیارد تومان افزایش یافته است.

البته سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در سال آینده با بیش از 13 موسسه و پژوهشکده زیرمجموعه‌اش بودجه‌ای بالغ بر 637 میلیارد و 87 میلیون تومان در اختیار خواهد داشت که براساس لایحه بودجه سال 1394 بودجه این سازمان نسبت به امسال 169 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

ایسنا

(دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها