چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۳۴۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صدور بیش از 9 میلیارد ریال جریمه برای متخلفان لبنیات

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری، میزان جرائم ریالی برای متخلفان واحدهای لبنی حدود 9 میلیارد و 260 میلیون و 43 هزار ریال بوده است.

سیدمجتبی قاسمی افزود: در مدت یادشده حدود 81 هزار و 239مورد بازرسی توسط 1400 بازرس از واحدهای تولید، عرضه و پخش اقلام لبنی در سراسر کشور انجام شده که این امر منجر به تشکیل 2 هزار و 46 پرونده تخلف صاحبان این واحدها شده است.

وی به تعداد پرونده تخلفاتی رسیدگی شده مربوط به واحدهای تولیدی اشاره و اضافه کرد: براین اساس برای هفت واحد تولیدی متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش یک میلیارد و 851 میلیون و 28 هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استانها در سراسر کشور ارسال شده است.

وی میزان جرایم ریالی واحدهای توزیع کننده مواد لبنی در سطح کشور را طی این مدت بیش از 4 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گفته قاسمی، طی شش ماهه نخست سال، ارزش پرونده های متشکله برای 2030 واحد متخلف صنفی عرضه کننده اقلام لبنی در سراسر کشور 2 میلیارد و 521 میلیون و 336 هزار و 339 ریال بوده است.

قاسمی تصریح کرد: حدود 20 درصد ارزش کل پرونده های تخلفاتی مربوط به واحدهای تولیدکننده، 53 درصد مربوط به شرکت های توزیع کننده و بقیه مربوط به واحدهای صنفی عرضه کننده در استانهای کشور بوده است.

وی تعداد شکایات واصله در مورد تخلفات لبنی در طی شش ماهه اول سال را 3 هزار و 27 مورد تماس ذکر کرد و گفت: از این تعداد شکایت واصله تاکنون حدود 2 هزار و 726 آن مورد رسیدگی قرار گرفته است.

قاسمی با تاکید بر اینکه این شکایت ها در حال طی کردن فرآیند کارشناسی است، خاطرنشان کرد: طی این بررسی ها، تعداد 2 هزار و 726 مورد شکایت بررسی و برای تعداد 574 واحد صنفی متخلف لبنی پرونده تخلفاتی به ارزش 272 میلیون و 572 هزار و 369 ریال تشکیل و به مراجع قانونی برای رسیدگی ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیرامون ساماندهی قیمت عرضه شیرخام با توجه به مباحث مطروحه طی ماه های گذشته از سوی دامداران و اعتراض به عدم اجرایی شدن نرخ تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار توسط واحدهای تولیدکننده، گفت: طرح خرید تضمینی شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی برای عملیاتی شدن نرخ خرید یادشده به اجرا درآمده است.

 

 

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳) ۱۵:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها