چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۴۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت هیچ تصمیمی در خصوص زمان آزادسازی قیمت نان نگرفته است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت‌های چند روز اخیر مبنی بر زمان آزادسازی قیمت نان تا قبل از پایان برنامه پنجم و ابلاغ افزایش قیمت ۱۰ درصدی نان در سال ۱۳۹۲ را رد کرد.

 در چند روز اخیر که بحث اصلاح قیمت نان به میان آمده است افراد مختلف با توجه به سمت‌های رسمی و غیر رسمی در رابطه با افزایش و اصلاح قیمت نان اظهارات متفاوتی بیان می‌کنند.
در روز افزایش حداکثر 30درصدی قیمت نان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت به تسنیم، گفت: قیمت نان در حال حاضر نسبت به آخرین قیمت آن در سال 1392 که 10 درصد نسبت به یک سال قبل‌تر از آن گران شده بود، 30 درصد افزایش یافت.
صادقی در پاسخ به مسائل پیش آمده مبنی بر این که آخرین افزایش قیمت مربوط به سال 1391 بوده و همگان به آن اذعان دارند که آخرین افزایش قیمت برای 30 ماه گذشته است، بیان کرد: در اوایل سال 1392 اجازه افزایش قیمت 10درصدی صادر شده بود.
در این رابطه خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت در پاسخ به این سوال که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت معتقد است افزایش قیمت 30درصد نسبت به قیمت سال 1392 اتفاق افتاده است، تاکید کرد: هیچ مصوبه رسمی در سال 1392 برای افزایش قیمت نان ابلاغ نشده است و اگر افزایشی بوده احتمال دارد به درخواست اتحادیه‌ها از سوی استانداری‌ها باشد.
وی در ادامه در واکنش به این موضوع که اتحادیه‌ها بر این عقیده هستند که 30 ماه افزایش قیمت نان رخ نداده است، بیان کرد: آخرین مصوبه رسمی برای افزایش قیمت نان در سال 1391 ابلاغ شده است.
خسروتاج خاطرنشان کرد: برای مرحله دوم طرح اصلاح قیمت نان و آزاد سازی قیمت نان در زمان خاصی تصمیم گیری صورت نگرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با آزاد سازی قیمت نان تا پایان برنامه پنجم، گفت: در حال حاضر اعلام هر زمانی برای آزادسازی قیمت نان شایعه است.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها