یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۳۳۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

پرداخت 300 میلیارد تومان یارانه به تولیدکنندگان شیر

برومندی گفت: دولت قرار است در اقدامی دیگر 300 میلیارد تومان مابه‌التفاوت به تولیدکنندگان شیر پرداخت کند تا شاهد افزایش قیمت شیر و همچنین اقدام تولیدکنندگان برای ارسال دام‌هایشان به کشتارگاه‌های کشور نباشیم.

محمد مهدی برومندی سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس  اظهار داشت: در حال حاضر 8.5 میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که قرار است سازمان مرکز خدمات تعاونی روستایی و خدمات کشاورزی که ظرفیت خریداری شیر آن حتی به 500 هزار تن هم نمی‌رسد به شیر خشک تبدیل شود که به نظر این کار توجیه اقتصادی ندارد و باید دولت مراقب مصرف‌کننده و تولیدکننده این محصولات باشد.

وی در ادامه افزود: هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های فرآورده‌های لبنی به اجرایی کردن مصوبه‌ 1440 تومانی شیر تن نداده‌اند که ما خواهان این هستیم با توجه به افزایش 20 تا 30 درصدی، این شرکت‌ها برای محصولات لبنی خود قیمت مصوبه شیر را  اجرایی کنند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به این که مجلس طرح انتزاع را که در آن تنظیم بازار محصولات کشاورزی، تولید و مصرف را برعهده وزارت در قالب قانون سپرده است باید به وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ نیز رسیدگی شود که با توجه به توضیحات این وزارتخانه به مجلس قرار است در هفته‌های اخیر ما شاهد صادرات و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ داخلی باشیم.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها