سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۲۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

هزینه تامین هر کیلو گرم گندم برای دولت 1150 تومان، تحویل به کارخانه 465 تومان

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دولت اکنون برای تامین هر کیلوگرم گندم یک هزار و 150 تومان هزینه می کند، درحالی که نرخ تحویلی به کارخانه های تولید آرد هر کیلوگرم 465 تومان است.

سیدجواد تقوی سبزواری روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی در خصوص شرایط نامطلوب نان به دلیل نبود نظارت در این زمینه، اظهار داشت: سازمان حمایت با اعمال نظارت مانع از شکل گیری فضای تخلف در این بخش است.

وی افزود: دولت برای تامین گندم مورد نیاز کشور در هر کیلوگرم 685 تومان ضرر متحمل می شود، تا کارخانه تولید آرد، محصول خود را ارزانتر در اختیار واحدهای خبازی قرار دهد.

تقوی خاطرنشان ساخت: ظرف مدت 30 ماهه گذشته قیمت جدیدی برای آرد و نان تعیین نشده و این درحالی است که حداقل سالانه 25 تا 26 درصد دستمزد کارگران افزایش داشته و علاوه برآن نرخ انرژی (سوخت) و حمل و نقل تغییر کرد.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت در زمینه آرد و نان در جهت تامین خواسته ذینفعان تلاش می کند و در عین حال مانع از شکل گیری هرگونه رانت می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: امروز در سطح استانهای کشور، موضوع آرد و نان به دقت از سوی استانداریها مورد رسیدگی قرار می گیرد، درعین حال سازمان های صنعت، معدن وتجارت نیز به وظایف خود عمل می کنند.

وی اضافه کرد: سازمان حمایت با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران در این بخش فعالانه به امور مربوطه رسیدگی لازم را دارند.

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها