دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۳۲۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

اجرا نشدن طرح زنجیره افزایش تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با وجود شرایط تعیین شده برای اجرای طرح زنجیره افزایش تولید گوشت قرمز از سوی عشایر، با وجود گذشت 8 ماه، هنوز این طرح در استان اجرا نشده است.

علی اکبر معمارزاده ، بیان کرد: بر اساس مصوبات، یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح در کشور اختصاص یافته است اما به دلیل اینکه عشایر وثیقه لازم برای دریافت تسهیلات را ندارند تاکنون این طرح در خراسان رضوی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: اگر مشکل وثیقه‌ی بهره‌مندی از این تسهیلات رفع شود خراسان رضوی با توجه به تجربه‌ای که در اجرای این طرح دارد می‌تواند موفق عمل کند در غیر این صورت نهایتا 15 درصد از عشایر کل کشور می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معمارزاده با اشاره به اینکه سود این تسهیلات در مناطق عادی 15 درصد و در مناطق محروم 4 درصد است، گفت: با وجود اینکه خراسان رضوی جزء مناطق محروم نیست اما خشکسالی زیان‌های زیادی به عشایر استان زده است که این امر توجه ویژه‌ مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی، اجرای طرح زنجیره افزایش تولید گوشت قرمز را مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر دارای شناسنامه و پروانه دامپروری هستند بهتر است این مدارک به عنوان وثیقه استفاده از تسهیلات از عشایر قبول شود.

وی گفت: طرح خرید دام به صورت رسمی مورد حمایت شرکت پشتیبانی امور دام قرار نگرفته و اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی عشایر با نقدینگی موجود این طرح را اجرا کرده‌اند.

معمارزاده افزود: در راستای حمایت از عشایر طی 6 ماه اول سال، 4000 تن جو خریداری و بین دام‌های عشایر استان توزیع شده است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها