یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۳۱۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پیش‌بینی تولید 17 هزار تن محصولات شیلاتی در‌ کرمانشاه

معاون فنی شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: میزان تولیدات شیلاتی استان در سال جاری به بیش از 17 هزار تن برسد.

ساسان شاه محمودی ا، با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 14 هزار و 422 تن انواع محصولات شیلاتی در این استان تولید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولیدات شیلاتی استان به بیش از 17 هزار تن برسد.

معاون فنی شیلات کرمانشاه افزود: سال گذشته 10 هزار و 681 تن انواع ماهیان سردابی در استان تولید شد که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 12 هزار و 500 تن برسد.

شاه محمودی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 3707 تن انواع ماهیان گرمابی در این استان تولید شد، افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده این رقم در سال جاری به حدود 5000 تن می‌رسد.

وی گفت: همچنین سال گذشته 22.5 تن میگوی آب شیرین در استان کرمانشاه تولید شد که این رقم در سال جاری به 25 تن خواهد رسید.

شاه محمودی میزان تولید ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه طی سال گذشته را 12.1 تن دانست و افزود: این رقم امسال به 15 تا 18 تن خواهد رسید.

‌به گفته معاون فنی شیلات استان کرمانشاه در سال گذشته همچنین یک میلیون و 185 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید شد.

وی در ادامه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه شیلات را بالا ارزیابی و خاطر‌نشان کرد: در صورت استفاده بهینه از منابع و پتانسیل‌های آبی استان پیش بینی می‌شود میزان تولید آبزیان استان در افق 1404 به 100 هزار تن برسد.

شاه محمودی در ادامه از ماهی به عنوان غذای سلامتی یاد کرد و افزود: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مناسب در جهت فرهنگ سازی درست، سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یابد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها