شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۳۱۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واگذاری کارخانه‌های نیشکر به وزارتخانه‌ای که تخصص لازم را نداشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: برای حل مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تلاش زیادی شده اما این صنعت و شرکت‌های مشابه به دلیل اجرای ناصحیح اصل 44 آسیب دیده‌اند چراکه برخی کارخانجات را به عنوان رددیون در اختیار بانک‌ها گذاشتند و اختیار آنها را از وزارت صنعت گرفتند و به وزارتخانه‌ای سپردند که تخصص لازم را نداشت.

 سیدرضا نوروز زاده - رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - در مراسم پنجاه و چهارمین دوره تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خوزستان با اشاره به اینکه تا پیش از سال 1392 ایدرو نمی‌توانست کمکی به کارخانجات مشابه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه کند، افزود: اگرچه به موجب قانون نمی‌توانیم به این شرکت‌ها کمک کنیم اما امیدواریم به یاری قانونگذاران، بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

نوروز زاده تصریح کرد:‌ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طبق اساسنامه و قانون تاسیس خود، نوسازی و گسترش صنایع را بر عهده دارد اما یک سری حواشی بر این قانون بسته شده بود که اجازه کار به سازمان گسترش نمی‌داد. از نمایندگان مجلس خواستیم و اکنون در دستور کار است که سازمان گسترش به اساسنامه خود برگردد و آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امیدواریم به کمک مدیریت شرکت و مسئولان استان، بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این محیط فراهم شود که این امر، اگرچه دشوار است اما غیرممکن نیست.

وی ابراز امیدواری کرد این واحد صنعتی فرسوده که 54 سال از عمر آن می گذرد، جایگزین شود و یادآور شد: هر کارخانه سه بخش دارد، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نیروی انسانی. آنچه که باعث می شود سرمایه ها درست استفاده شوند، نیروی انسانی است. البته شما کارکنان خوب کار کرده اید و نشان می دهد که قدر ماشین ها را می دانید.

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳) ۱۶:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها