دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۲۹۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم عنوان کرد

عدم اجرای قانون 110 برنامه پنجم توسعه توسط سازمان تامین اجتماعی

کرمی با اشاره به عدم اجرای قانون 110 برنامه پنجم توسعه گفت: در حالیکه طبق مصوبه شورای اقتصاد سازمان تامین اجتماعی موظف است که حق بیمه را در بخش نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم مانند نان‌های سنتی 10 درصد در نظر بگیرد ولی هنوز این امر اجرایی نشده است.

محمدجواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با اشاره به عدم اجرای قانون 110 برنامه پنجم توسعه گفت:در مصوبه شورای اقتصاد آمده است که دولت باید به کلیه تولیدکنندگان نان خدمات یکسانی بدهد که یکی از این خدمات بیمه است.

وی افزود: در حال حاضر حق بیمه ما 30 درصد است و حق بیمه در بخش نان های سنتی تنها 10 درصد است در حالیکه طبق مصوبه شورای اقتصاد سازمان تامین اجتماعی موظف است که حق بیمه را در اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم 10 درصد در نظر بگیرد ولی هنوز این امر اجرایی نشده است.

رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت: پس از پیگیری های ما تنها جوابی که سازمان تامین اجتماعی داده این است که این امر بار مالی دارد و ما نمی‌توانیم آن را تامین کنیم و بودجه آن باید از جانب سازمان هدفمندسازی یارانه ها و دولت تامین شود و با این پاسخ سازمان تامین اجتماعی از اجرای این مصوبه شانه خالی کرده است، در حالیکه این یک مصوبه است که باید اجرا شود.

کرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه به گفته اکثر کارشناسان نان های حجیم و نیمه حجیم کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و دورریز آن نیز پایین است با کاهش حق بیمه از 30 درصد به 10 درصد موجب جذب بیشتر کارگر در این صنعت و همچنین مانع از افزایش قیمت نان های حجیم و نیمه حجیم میشود.

وی تاکید کرد: پس از چهار سال متاسفانه این مصوبه هنوز اجرایی نشده و این امر موجب شده تا خدماتی که دولت به نانوایان می دهد متفاوت باشد و ما امیدواریم که در دولت تدبیر و امید این قانون اجرایی شود و عدالت رعایت شود.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

 

 

(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها