دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۹۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شروع فعالیت مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان کردستان، از شروع فعالیت مجدد مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان شهرستان سروآباد خبر داد.

رحمان میرزایی، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری vhs در مزارع و مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی کشور متأسفانه این بیماری به علت واردات بچه ماهی و تخم چشم زده از نقاط آلوده به مزارع و مجتمع‌ها پرورش ماهیان سردآبی کردستان نیز سرایت کرد.

وی افزود: بعد از مشاهده و شناسایی عامل بیماری در مزارع استان با همکاری و نظارت اداره کل دامپزشکی، شیلات استان و صاحبان مزارع بعد از تخلیه مزارع و عرضه ماهیان به بازار عملیات ترمیم، مرمت و ضدعفونی استخرها، تأسیسات و کانال‌های انتقال آب صورت گرفت که این اقدام در مجتمع سیروان از دهم مرداد ماه شروع و با همت و تلاش صاحبان مزارع و نظارت عالیه دامپزشکی استان خوشبختانه کلیه عملیات موردنظر با موفقیت انجام شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان کردستان، بیان کرد: در مورخ 18 آبان ماه 93 اولین محموله بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع این مجتمع رهاسازی شد و در حال حاضر بیش از 60 درصد مزارع رهاسازی و تا پایان آبان ماه کلیه مزارع فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به یاری خداوند متعال در آینده نزدیک محصول تولیدی مجتمع سیروان مجدداٌ وارد بازار مصرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: همین اقدامات در مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پلنگان نیز صورت گرفت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در آذر ماه عملیات رهاسازی بچه ماهی در این مجتمع نیز انجام می شود.

میرزایی در پایان یادآور شد: جا دارد در اینجا از همکاری صاحبان مزارع مجتمع‌های فوق الذکر که همکاری های لازم در این زمینه داشتند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها