یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۲۹۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صادرات تخم‌مرغ به عراق کاهش یافت/ بحث پروتکل دامپزشکی با روسیه اجرائی نشده

اصغری گفت: ۷ تا ۱۰ درصد صادرات تخم‌مرغ به عراق صورت می‌گیرد، اما متاسفانه در سال جاری به دلیل عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی از سوی دولت صادرات به زیر ۷ هزار تن رسیده است.

هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار  اظهار داشت: ۳۷ درصد صادرات تخم مرغ ما به عراق صورت می‌گیرد که در حال حاضر به دلیل عدم حمایت‌های اوکراین و ترکیه در بازار عراق فعال‌تر شده و ما از رقابت با این دو کشور عقب مانده‌ایم.  
 
وی در ادامه افزود: هنوز بحث پروتکل دامپزشکی با روسیه اجرائی نشده و ما هم دلیل طولانی شدن این مسئله را نمی‌دانیم.  
 
اصغری با اشاره به اینکه این اتحادیه واحدهایی برای صادرات تخم مرغ به این کشور معرفی کرده، تصریح کرد: این ۱۵ واحد مرغ تخمگذار به سازمان دامپزشکی جهت بررسی مسائل بهداشتی معرفی شده‌اند که ما همچنان منتظر هستیم مسئله تشریفات پروتکل بهداشتی حل شود.  
 
هزینه حمل و نقل صادرات را با مشکل روبرو کرده است
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار با اشاره به هزینه‌های سنگین حمل و نقل جهت صادرات این محصول اضافه کرد: ما برنامه‌های صادراتی فراوانی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم، اما متاسفانه هزینه‌های سنگین حمل و نقل مانع از اجرائی شدن برنامه‌های صادراتی ما شده است.  
 

اصغری در پایان یادآور شد: لزوم حمایت از پرداخت مشوق‌های صادراتی، اجرائی کردن پرداخت ۵۰ میلیارد تومانی وام به صندوق صنعت دام و طیور نیازمند حمایت‌های دولتی هستند. 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها