شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۹۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات تخم‌مرغ به عراق نصف شد/ افزایش هزینه‌های تمام شده صادرات

طلاکش گفت: تخم‌مرغ در بازار عراق بسیار پایین است و با توجه به اینکه هزینه‌های تمام شده این محصول در کشور ما کیلویی ۳۰۰ و حتی ۴۰۰ تومان تمام می‌شود، این مسئله باعث شد صادرات تخم‌مرغ به عراق نصف شود.

فرزاد طلاکش دبیر ستاد کشوری ترویج تخم‌مرغ اظهار داشت: اوکراین و ترکیه به دلیل اینکه صادرکنندگان دارای مشوق‌های صادراتی هستند، توانسته‌اند بازار عراق را تسخیر کرده و ما از این دو کشور در این بخش عقب بمانیم.  
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه در بخش روسیه وضعیت ما شبیه به عراق است و اگر شرایط پروتکل بهداشتی بین دو کشور تسهیل شود، به دلیل عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی این کشور برای ما دارای مزیت صادراتی نیست.  
 
دبیر ستاد ترویج تخم مرغ کشور با بیان اینکه وضعیت عرضه بر تقاضا محصول تخم مرغ در آستانه بحران است، تصریح کرد: خود مسئولان ذیربط نیز به این امر واقف هستند و بار‌ها به مسئله صادرات تخم مرغ و مرغ تاکید کرده‌اند، اما متاسفانه بحث مشوق‌ها همچنان کمرنگ است.  
 

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران به دلیل عدم تجربه در بخش کشاورزی هنوز نتوانسته‌اند در بخش صادرات مرغ و تخم مرغ ورود پیدا کنند. 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران،

(شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها