شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۹۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مجوز ورود ملکه زنبورعسل به کشور صادر شد

حیدری گفت: اتحادیه زنبورعسل مجوز ورود محدود ملکه زنبورعسل به کشور را گرفته و این زنبور‌ها قرار است از کشورهای آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، ایتالیا و قفقاز به کشور ما صادر شوند.

 فرامرز حیدری  اظهار داشت: ورود ملکه زنبورعسل تا به امروز دارای مجوزهای قانونی برای آن صادر نمی‌شده، به دلیل حمایت از ملکه زنبورعسل داخلی ولی عده‌ای ملکه‌ها به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌گردند اما در حال حاضر امیدواریم با این صدور مجوز، تولید ملکه با حفظ‌نژاد ایرانی در کشور افزایش یابد.  
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما کارهای مطالعاتی خود را جهت ورود ملکه زنبورعسل از کشورهای نامبرده شده آغاز کرده‌ایم.  
 
حیدری با بیان اینکه ورود ملکه زنبورعسل نیازمند نظارت قرنطینه‌ای از کشور مبداء است، تصریح کرد: این وظیفه سازمان دامپزشکی و مراکز تحقیقاتی وابسته به این سازمان است که موارد قرنطینه‌ای را رعایت کنند تا کمترین خسارت به این بخش وارد شود.  
 
وی در خصوص کیفیت عسل‌های موجود در بازار نیز افزود: کیفیت عسل تابع شرایط اقلیمی مانند تغییرات آب و هوا، ریزگرد‌ها و تخریب محیط زیست است تا عسل مرغوب در بازار عرضه شود.  
 
رئیس هیئت مدیره زنبورداران کشور با بیان اینکه در حال مذاکره با صندوق توسعه ملی زنبورعسل برای فروش و عرضه مستقیم این محصول در کشور هستیم، اضافه کرد: متاسفانه عسل مرغوب در کشور کمتر فروش می‌رود و ما درصدد هستیم که با همکار سازمان‌های تعاونی‌های سراسر کشرو و معاونت دارو و غذایی سازمان بهداشت این عسل‌ها با کیفیت در مراکز عرضه مستقیم به فروش رسد.  
 
حیدری با اشاره به بحث سرشماری از صنعت زنبورداری کشور نیز گفت: متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده و اگر این کار از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت نگیرد، ما به صورت خوداظهار سرشماری از زنبورداران کشور را آغاز خواهیم کرد.  
 

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه هنوز بیمه زنبورداران کشور در بروکراسی اداری گیر کرده است و تا به امروز چندبار این بیمه بین وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه زنبورداران و همچنین وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دست به دست شده است که این نیازمند عزم وزارت جهاد برای مشکل این صنعت مهم است، ولی در حال حاضر صندوق بیمه کشاورزی سهم آورده زنبورداران را افزایش داده است. 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها