چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۲۸۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دسترسی بهره‎‌برداران به نهاده‌های دامی با کیفیت / دامپزشکی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه با بیان اینکه نهاده های دامی اعم از خوراک دام،طیور، آبزیان، داروها و واکسن های دامپزشکی باید با بهترین کیفیت ممکن در اختیار بهره برداران قرار داشته باشد، گفت: تولید فرآورده های دامی باید با بهترین کیفیت و صرف کمترین هزینه اتفاق بیفتد وقابلیت رقابت در بازارهای بین المللی را داشته باشند.

محمود حجتی در نشست با مدیران ارشد سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در ساختار تشکیلاتی دولت، سازمانی گمنام  و با مسوولیت های فوق العاده سنگین حاکمیتی است، اظهار داشت: این در حالی است که تقریبا تمام آنچه به سلامت و بهداشت مواد غذایی برمی‌گردد در حوزه اختیارات سازمان دامپزشکی تعریف و تبیین شده است.

حجتی افزود: در طراحی تشکیلات دولتی، ساختاری مناسب برای سازمان دامپزشکی پیش بینی نشده است، به گونه ای که ساختار موجود کوچک است و این سازمان در واقع به نوعی مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.

وی، سازمان دامپزشکی را یک سازمان حاکمیتی مهم و موثر دانست و اظهار داشت: هنوز جایگاه این سازمان به خوبی شناخته نشده است ، بنابراین باید از تمامی فرصت‌ها به درستی برای معرفی دامپزشکی استفاده کرد.

حجتی ادامه داد: مسئولان در حوزه دامپزشکی و تولیدات دامی باید به رویدادهایی که در حوزه وظایف و مسئولیت‌های آنها در سطح ملی و بین المللی اتفاق می‌افتد، حساس باشند و برای هر مورد تحلیل کارشناسی دقیق، کامل و جامعی داشته باشند تا بتوانند به موقع و به شکلی مناسب نسبت به آنها واکنش نشان دهند.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه نهاده‌های دامی اعم از خوراک دام، طیور، آبزیان، داروها و واکسن‌های دامپزشکی باید با بهترین کیفیت ممکن در اختیار بهره برداران قرار داشته باشد، گفت:  به همین جهت ضمن لزوم حمایت از تولید داخلی باید در جهت ارتقای کیفیت این تولیدات اقدام شود، در صورت نیاز از تولیدات با کیفیت سایر کشورها نیز استفاده شود تا تولید فرآورده های دامی با بهترین کیفیت و صرف کمترین هزینه اتفاق بیفتد وقابلیت رقابت در بازارهای بین المللی را داشته باشند تا صنعت دامداری، مرغداری و آبزی پروری کشوربتواند با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 

 

 

مهر

(چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها