سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۳ / ۲۱:۰۵
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۲۸۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج های بومی با حمایت دولت خریداری شده است

استاندار مازندران، با بیان اینکه دولت یازدهم اقدامات خوبی برای حمایت از برنجکاران انجام داده است، گفت: برای نخستین بار در استان مازندران، برنج های بومی مانند طارم و دانه بلند، با حمایت دولت خریداری شده است.

'ربیع فلاح جلودار' در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگوی با خبرنگار ایرنا، افزود: مازندران به عنوان بهترین استان تولید کننده برنج، حدود 40 درصد برنج کشور را تولید می کند.

وی با بیان اینکه هم به عنوان مسوول اجرایی استان و هم بدلیل اهمیتی که برنج بر اقتصاد و اشتغال استان دارد، تعصب خاصی روی این موضوع دارم، اظهار داشت: واردات برنج به منظور حمایت از برنجکاران ممنوع شده است و خرید برنج دانه بلند و بومی از کشاورزان نیز آغاز شده که تا 28 آبانماه ادامه دارد.

فلاح، با اشاره به طلب هایی که برنجکاران و کشاورزان از دولت دارند، تصریح کرد: طلب های قبلی کشاورزان تامین شده و دریافت طلب آنها نیز به کمتر از 10 روز رسیده است.



* سوزاندن زباله ها و پسماندهای استان در دمای بالای چهار هزار درجه



استاندار مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی براینکه پسماندها و زباله ها از مهمترین مشکلات استان هستند و در این زمینه چه اقداماتی انجام شده، گفت: یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی استان مازندران و استان های شمالی کشور، پسماندها است و یک مشکل بسیار جدی به شمار می رود.

وی ادامه داد: حتی روز گذشته در تهران سه جلسه با دستگاه های مختلف برگزار کردیم و از رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهوری، معاونت توسعه و راهبردی رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی درخواست کمک کردم و خوشبختانه نتیجه خوبی در بر داشت.

فلاح جلودار، با بیان اینکه روز گذشته با دانشگاه آزاد اسلامی نیز مذاکراتی داشته ام، اضافه کرد: در این مذاکره قرار شد تا پسماندها در دمای بالای چهار هزار درجه از طریق راکتورهایی که تامین می شود، سوزانده شود و سوزاندن پسماند شهرستان آمل در آینده نزدیک به صورت پایلوت اجرایی می شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 23 آبان ماه جاری در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳) ۲۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها