دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۸۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بهبود تجارت جهانی ایران منوط به حل مشکلات بین‌المللی

رییس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به شعارهای رییس جمهوری و اقدامات مناسبی که انجام شد وضعیت تجارت جهانی ایران تا حدودی بهبود پیدا کرد.

محمدرضا سبزعلیپور با حضور در غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: بحث از تجارت جهانی آن هم در زمانی که ایران درگیر مسایل مربوط به سیاست خارجی و هسته‌ای است، چندان موضوع جدی نیست چرا که تا زمانی که این مشکلات سیاسی و بین المللی حل نشود بستر برای فعالیت‌های اقتصادی در عرصه تجارت جهانی فراهم نمی‌شود.

وی افزود: در زمان دولت گذشته وضعیت مناسبی بر تجارت جهانی ایران حاکم نبود و انتقادهای بسیاری به عملکرد اقتصادی وارد بود اما از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به شعارهای رییس جمهوری و اقدامات مناسبی که انجام شد وضعیت تجارت جهانی ایران تا حدودی بهبود پیدا کرد اما این بهبودی بیشتر به دلیل وجود مدیرانی با اعتبار، تغییر فضای روانی جامعه و تغییر نگرش‌های جهانی به دولتی بوده که شعارش برقراری تعامل و ارتباط با جهان است.

سبزعلیپور گفت:‌ برخی مشکلات اقتصادی دولت و کشور به مسائل مرتبط با تحریم بازمی گردد اما برخی دیگر به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و بیشتر به مسائل مدیریتی، بخش نامه‌ای و هماهنگی دستگاه‌های داخلی ارتباط دارد.

رییس مرکز تجارت جهانی ایران اظهار کرد: دولت نباید همه توجه خود را به مذاکرات معطوف کند چرا که بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی، تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و بسیاری از سازمان‌های تابعه آن‌ها هستند که وظایف متفاوتی با دستگاه‌ دیپلماسی کشور دارند و باید وظایف خود را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و تجارت جهانی ایران انجام دهند.

وی گفت:‌هم اکنون فاصله بین دولتمردان با صاحب نظران اقتصادی افزایش یافته و برخی مدیران دیواری بین خود و مردم ایجاد کرده‌اند که به نظر می رسد دولت یازدهم باید بیشتر به حل مشکلات اقتصادی جامعه بپردازند.

سبزعلیپور درباره وضعیت تجارت جهانی ایران و مشتری جدیدی به نام روسیه اظهار کرد: ایران با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر سیاسی و تحریم‌ها برایش بوجود آمد سهم چین و روسیه را در بازار خود افزایش داد اما باید توجه کرد که به این دو کشور تنها می توان به عنوان آلترناتیو توجه کرد.

ایسنا

(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها