دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۲۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

50 هزار بنگاه اقتصادی دراتاق بازرگانی ایران عضویت دارند

معاون استانهای اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی گفت: افزون بر 50 هزار بنگاه اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران عضویت دارند.

'مظفرعلیخانی' افزود: بیشتر این بنگاهها در بخش های مختلف از جمله حوزه های تولیدی شامل معدن، کشاورزی، صنعت و خدمات بازرگانی و تجاری در زمینه واردات و صادرات فعال اند.

وی با بیان اینکه اکنون 34 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی در مراکز استانهای کشور فعالیت دارند افزود: همه آنها از جمله 45 اتاق و شورای مشترک با کشورها، 300 تشکل ملی و استانی در حوزه های مختلف کاری و 12 تشکل بالادستی دیگر با مرکزیت اتاق ایران فعالیت می کنند.

دبیر کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران از عضویت در اتاق بازرگانی اکو، اتاق کشورهای اسلامی، ناظر اتاق اتحادیه اروپا، کشورهای حاشیه دریای خزر و تعداد دیگر از مجامع اقتصادی از جمله آنکتاد و گروه 77 را بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نام برد.

علیخانی خاطرنشان کرد که حضور و عضویت اتاق بازرگانی ایران در این تشکل ها با هدف توسعه فعالیت ها و همچنین صیانت از منافع ملی کشور انجام می شود.

معاون امور استانهای اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از شروع فعالیت دولت یازدهم آرامش و امید به آینده ای روشن و امیدوار کننده در فعالان اقتصادی کشور ایجاد شده است.

وی از اعتماد متقابل دولت و ملت نسبت به هم بعنوان مهم ترین سرمایه هر کشورنام برد و گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید به ویژه تنش زدایی منجر به توسعه روابط خارجی با جامعه جهانی و نگاه احترام آمیز آنها به ملت و دولت ایران شده است.

علیخانی افزایش چند برابری آمد و شد هیات ها و گروه های اقتصادی خارجی را حاصل عملکرد دولت دانست و تصریح کرد: همه اینها ضمن کمک به تحکیم روابط خارجی کشور منجر رونق تولید، ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای ارزی کشور نیز می شود.

وی از اتاق بازرگانی و صنایع و معاون وکشاورزی ایران و تشکل های زیر مجموعه آن از جمله کنفدراسیون صادرات بعنوان نهادهای بین المللی معتبری نام برد که دنیا روی آنها حساب جداگانه ای باز کرده است.

معاون استانهای اتاق ایران از رسانه های همگانی خواست با امید آفرینی و اعتماد، ضمن بازگرداندن آرامش به فضای تصمیم گیری فضای کار کارشناسی و نقد منصفانه و مشوقانه را فراهم سازند.

دبیرکنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در ادامه از هرمزگان بعنوان دروازه بزرگ و پیشانی تجاری کشور نام برد که بخش اعظم صادرات و واردات و ترانزیت کالا از طریق بنادر آن انجام می شود.

 

 

 

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها