شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۷۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال

رییس اتاق اصناف کشور از نهایی شدن اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال یا اوایل سال آینده خبر داد.

علی فاضلی  اظهار کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده باید در کارگروه‌های مختلف، مراحل قانونی خود را سپری کند و پیشنهادات مربوطه در این زمینه به مجلس ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح این قانون در مجلس در حال بررسی است و کمیسیون‌های خاصی تدوین شده که در این زمینه مشغول کار هستند، گفت: کارگروهی برای اصلاح این قانون تشکیل شده و در سازمان امور مالیاتی کشور کمیته‌هایی متشکل از اتاق اصناف، وزارت تجارت و دیگر مراکز مربوطه فعالیت می‌کنند و هر 48 ساعت گزارشی از آن تهیه و اعلام می‌شود.

به گفته فاضلی نکته‌ مهم این است که تعامل خوبی برای اصلاح این قانون وجود دارد. البته ایراداتی در آن وجود داشت که در این زمینه اقدامات لازم انجام شد.

نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده ضربه شدیدی به تولید وارد می‌کرد
رییس اتاق اصناف کشور با تاکید بر اینکه نتایج ‌باید به گونه‌ای باشد که در نهایت به نفع جامعه، دولت و مردم باشد، گفت: کسبه از این نوع مالیات ناراضی بودند چون ضربه شدیدی به تولید وارد می‌کرد و ما بارها تاکید کردیم که مالیات بر ارزش افزوده یک قانون است اما بسترهای اجرایی آن برای حوزه‌های مختلف اصناف اصلا فراهم نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر این مالیات از تولیدکننده، تبدیل کننده، فروشنده و واردکننده اخذ می‌شود و این درحالی است که این مالیات فقط مالیات بر مصرف است و همه این اقدامات در نهایت به نفع مصرف‌کننده است.

 چندی پیش نیز علیرضا طاری‌بخش، معاون سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره مالیات بر ارزش افزوده ارائه و تصریح کرد که دلالان و قاچاقچیان از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ضرر می‌کنند.

به گفته وی قانون مالیات بر ارزش افزوده، به عنوان آمره کشور از ابتدای مهر 1387 با هدف اصلاح نظام مالیاتی در راستای طرح تحول اقتصادی کشور به منظور ساماندهی نظام مبادلات اقتصادی، ترویج صدور صورتحساب خرید و فروش بین فعالان اقتصادی، رصد گردش کالا و خدمات از مبدا تا مقصد، شناسایی فعالان پنهان در نظام مبادلات اقتصادی، کاهش فشار مالیاتی بر فعالیت های مولد، اخذ مالیات واقعی از صاحبان درآمد و ... تصویب و اجرایی شده است.

ایسنا

(شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها