پنج شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۲۶۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

کاهش طبیعی کلسترول با مصرف این ۴ غذا

در حال حاضر خطر بیماری قبلی بیش از گذشته در کمین است به‌طوری‌که بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا 33,5 درصد کل جمعیت دنیا از کلسترول لیپوپروتئین کم چگال (LDL) بالا رنج می‌برند و از هر سه نفر تنها یک نفر بر این وضع خود نظارت می‌کند و کمتر از نیمی از آن‌ها برای درمان آن اقدام می‌کنند.

در این میان پزشکان تمایل دارند که افراد را به مصرف استاتین و دیگر داروها سوق دهند اما با یک رژیم غذایی سالم و مقوی می‌توان به‌صورت طولانی‌مدت برای این مشکل راه چاره پیدا کرد.


Natural news در گزارش اخیر خود به معرفی چهار غذا پرداخته که می‌توانند ال دی ال و کلسترول بدن را تا حد زیادی کاهش دهند:


بلغور جو دو سر: این غذا که صبحانه‌ای سنتی است سرشار از نوع خاصی از فیبر حلال به نام بتا گلوکان است که به‌ویژه در ناتوان ساختن بدن ما برای جذب کلسترول مفید است. این غذا را بهتر است به‌صورت ارگانیک و شیرین نشده صبح‌ها با شیر مصرف کنید. می‌توانید برای بیشتر کردن خاصیت فیبر آن میوه‌هایی مانند موز یا توت‌فرنگی را به آن اضافه کنید.  

                                                                                                                                    جو



آووکادو: این میوه در وهله اول حاوی اسید اولئیک است که می‌تواند مانع ترکیب چربی و کلسترول در سلول شود. علاوه بر این سرشار از بتا سیتوسترول است که جذب کلسترول در روده را متوقف می‌کند. آووکادو به دلیل افزایش جذب آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها معروف هستند بنابراین توصیه می‌شود آن‌ها را به سالاد و دیگر وعده‌های غذایی اضافه کنید.   

                                                                                                                                   آووکادو - میوه



ماهی: سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که فشارخون را کاهش داده، لخته‌های خون را کم کرده و کلسترول و آل دی آل را پایین می‌آورد. به دلیل فواید ماهی برای سیستم قلب و عروق توصیه می‌شود دست‌کم دو با در هفته ماهی بخورید. 

                                                                                                                             ماهی



گردو: هرچند گردو بیشتر برای بهبود عملکرد مغز شناخته‌شده است اما تأثیر خوبی برای کاهش کلسترول دارد. اسیدهای چرب موجود در گردو می‌توانند کلسترول و تری گلیسیریدهای جریان خون را کم کند. بادام، فندق، پسته، دانه‌های کاج و گردوی امریکایی از دیگر مغزهای پرچربی هستند که کلسترول را کم می‌کنند و باید مانند میوه‌ها به‌صورت خام خورده شوند. 

                                                                                                                              گردو

سلامانه

(پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها