چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۲۵۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صادرات، آبی بر آتش بازار تخم‌مرغ!

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان مرکزی تنها راه ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای تخم‌مرغ را صادرات دانست.

داود عزیزنیا در خصوص کاهش قیمت تخم‌مرغ با بیان اینکه قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید بیشتر از مصرف است این مازاد تولید باعث کاهش قیمت شده است.

وی صادرات کم این محصول را از دیگر عوامل کاهش قیمت تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت: بالا بودن قیمت این محصول در کشور در کنار رقبایی که تخم‌مرغ را با قیمت مناسب‌تر به کشورهای همسایه عرضه می‌کنند، از دلایل عمده عدم توفقیق در صادرات این محصول شده است.

عزیزنیا ضمن تاکید بر تولید ماهیانه حدود 15 هزار تن مازاد تخم مرغ در کشور بیان کرد: این میزان مازاد تولید باعث کاهش قیمت تخم مرغ و زیان تولید‌کنندگان شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: تخم‌مرغ کیلویی 1000 تا 1300 تومان زیر قیمت فروخته می‌شود و تاکنون تدبیر اساسی و زود هنگام که پاسخگوی این زیان باشد، ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه حدود 15 روز است که به صورت برنامه‌ریزی شده مقدار تولید جوجه را کنترل می‌کنیم، عنوان کرد: این در حالی است که تاثیر این میزان تولید جوجه سال آینده مشخص می‌شود.

عزیزنیا تصریح کرد: تنها راهی که می‌توان قیمت تخم‌مرغ را افزایش داد و این محصول بدون زیان تحویل و توزیع شود فقط صادرات است و در حال حاضر راه دیگری وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر وضعیت بحرانی که در این خصوص وجود دارد تنها راه نجات از این بحران را ورود مرغداران به صورت خودکفا در بازار دانست و گفت: در غیر این صورت امکان ندارد، حتی در نیمه دوم سال از این بحران نجات پیدا کرد.

ایسنا

(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها