یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۲۴۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

شرایط اقتصادی به گونه‌ای نیست که وسواس به خرج دهیم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط ویژه اقتصادی کنونی کشور به گونه ای نیست که بخواهیم در کارهای اقتصادی وسواس به خرج دهیم بلکه باید اقدامات به گونه ای گره گشا باشند که این شرایط سخت به شرایط آسان تری تبدیل شوند.

 غلامحسین شافعی امروز - یکشنبه -در چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران، استاندار کرمانشاه و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته همواره گفتارها در کشور خوب بود اما از کردارها چیزی دستگیرمان نمی شد ولی با روی کار آمدن دولت جدید وضعیت به گونه ای شده که کردار به گفتار می چربد.

شافعی با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور ادامه داد: به رییس جمهور پیشنهاد دادیم برای اجرای این قانون متولی خاصی مشخص شود که معاون اول رییس جمهور مد نظر ما بود و امیدواریم با تحقق این امر، شاهد توفیقات بیشتری در بهبود فضای کسب و کار کشور باشیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات پش روی بخش خصوصی را عدم اجرای دقیق قوانین عنوان کرد که این موضوع در استان ها بیشتر مشهود است.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: علی رغم وجود قوانین واحد در مرکز، شیوه اجرای آن در استان ها متفاوت است یا برخی از قوانین در برخی از استان ها اجرا نمی شود.

وی معتقد است: عدم اجرای دقیق قوانین در استان ها از عدم اجرای اصولی و متوازن آن در کشور نشأت می گیرد.

شافعی تاکید کرد: از مهمترین این مصوبات، مصوبات شورای پول و اعتبار است که در بسیاری از استان ها اجرا نمی شود یا نحوه اجرای آن متفاوت است که این هدف واقعی دولت نیست.

به گفته این مسئول یکی از وظایفی که برعهده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گذاشته شده رصد اجرای مصوبات دولت در استان ها است.

وی از شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ها خواست این مهم را در دستور کار قرار دهند.

رییس اتاق بازرگانی ایران یادآوری کرد: موضوع مهم دیگری که باید در خصوص شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود این است که مصوبات این شورا قابلیت اجرایی بیشتری داشته باشند که این مهم نیز در دستور کار شورا و حتی نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجهی که شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برای تعامل قوای مجریه و بخش خصوی ایجاد کرده است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت در توسعه اقتصاد کشور استفاده کنیم.

شافعی معتقد است: مباحثی که در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود صحبت ها و نقطه نظرات دو طرف را به هم نزدیک می کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار ما قرار دارد این است که در هر یک از جلسات آینده شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی از شوراهای استان ها نیز دعوت کنیم تا هم مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنند و هم از عملکرد خود ارائه گزارش کنند.

به گفته این مسئول درصد بالایی از مشکلاتی که برای بخش خصوصی وجود دارد، می تواند در خود استان ها گره گشایی شود.

شافعی در ادامه به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: وزارت کشور اعلام کرده که قرار است در این برنامه نگاه ها منطقه ای باشد و مانند گذشته نسخه ای واحد برای همه استان ها و شهرستان ها پیچیده نشود که ما هم از این موضوع استقبال می کنیم و اتاق ها را نیز به مشارکت فرا می خوانیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران از شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه به عنوان یکی از قوی ترین شوراها یاد کرد که تصمیمات و مصوبات آن در شورای کشور مطرح می شود و حتی سایر استان ها نیز از آن استفاده می کنند.

وی در ادامه به موقعیت استراتژیک استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: توجه به این موقعیت اثرات مطلوبی خصوصا به لحاظ تجارت در کشور دارد.

شافعی با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که در مرزهای کرمانشاه بیفتد روی تجارت خارجی کل کشور اثرگذار است، تصریح کرد: رفع مشکلات تجاری کرمانشاه به حل مشکلات تجاری در سطح ملی کمک می کند، پس لازم است برای حل این مشکلات یک ارتباط جدید تعریف شود.

ایسنا

(یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها