شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۲۱۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش 20 درصدی مصرف فرآورده‌های گوشتی

رییس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور اعلام کرد: به دلیل اعلام اخبار مبنی بر " ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی"، فروش و مصرف این محصولات 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

سید محمد موسوی اظهار کرد: وقتی مسئولان دولتی بدون اطلاعات کافی، استفاده از خمیرمرغ را ممنوع اعلام کردند، کسانی هستند که مجوز تولید این محصولات را به کارخانه‌های مختلف صادر کرده‌اند و حالا همان‌ها واردات و تولید خمیرمرغ را ممنوع اعلام کردند.

وی تاکید کرد: اگر دولت و سازمان‌های مرتبط توان نظارت کامل و کافی در رابطه با این موضوع را ندارند، نباید استفاده از یک محصول را ممنوع اعلام کنند بلکه باید نظارت خود را دقیق‌تر کرده و نیروهای بیشتری برای این کار در نظر بگیرند.

موسوی گفت: انتظار داریم دولتمردان برای اجرای اهداف و پیشبرد و توسعه صنعت غذایی پروتئینی فعالان و تشکل‌های این صنعت را یاری دهند نه این‌که وظایف خود را نادیده گرفته و تشویش و نگرانی برای مصرف‌کنندگان به وجود آورند.

رییس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور ادامه داد: سرمایه‌های سنگین و نیروی انسانی زیادی در این صنعت فعالیت می‌کنند و اگر از ما حمایت نمی‌کنند، حداقل اجازه دهند خودمان فعالیت کنیم تا سرمایه‌های ملی از بین نرود.

وی گفت: تخلفاتی که در مورد استفاده از خمیر مرغ صورت می‌گیرد، مربوط به واحد‌های صنفی مجوزدار و قانونی نیست بلکه افراد سودجو و واحد‌های زیرپله‌ای اقدام به تخلف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود.

رییس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور ادامه داد: مدتی است هجمه‌ای از طرف بعضی‌ها به صنعت فرآورده‌های گوشتی تحت نام خمیرمرغ وارد شده و نگرانی برای مصرف‌کنندگان و نابسامانی در فعالیت تولید‌کنندگان به وجود آورده و به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران و مسئولان نظارت به جای نظارت بیشتر بر مواد اولیه‌ی واحد‌های تولیدی کار خود را راحت‌تر کرده و درصدد حذف خمیرمرغ از تولید شده‌اند، چون این کار بسیار راحت‌تر از انجام وظیفه و نظارت بر مواد اولیه است که ناظران باید آن را اعمال کنند.
(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها