شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۲۱۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نقش مهم برندسازی برای مدیریت فرصت‌ها در تجارت بین الملل

رئیس مجمع واردات با تاکید بر اهمیت برندسازی برای مدیریت فرصت های تجاری گفت: هر چه برندهای شناخته شده تری در عرصه بین المللی داشته باشیم، دست واردکنندگان برای چانه زنی و امتیازگیری از شرکای تجاری خارجی بازتر خواهد بود.

محمد حسین برخوردار در آستانه روز ملی صادرات  خواستار مدیریت فرصت ها در تجارت بین الملل شد و گفت: برند سازی در کشور فراهم کننده زمینه لازم برای مدیریت فرصت ها در تجارت جهانی است.
وی تاکید کرد:هرچند برندسازی در کشور موضوعی است که بیشتر مد نظر سیاستگذاران در حوزه صادرات است، اما دولتمردان باید به این نکته توجه داشته باشند که وجود برندهای قوی در حوزه تولید و صادرات بر کیفیت واردات نیز اثرگذار است. هر چه برندهای شناخته شده تری در عرصه بین المللی داشته باشیم، دست واردکنندگان برای چانه زنی و امتیاز گیری از شرکای تجاری خارجی باز تر خواهد بود.
به گفته رئیس مجمع واردات برند سازی در کشور می تواند امکان تجارت تهاتری را در منطقه تقویت کند و زمینه ساز پیمان های پولی با کشورهای همسایه بر پایه تجارت بدون دلار شود.
برخوردار اضافه کرد: تجارت خارجی ذاتا آمیخته ای از فرصت ها و چالش ها است. فرصتهایی که شاید به دلیل همزمان شدن فاکتورهای متعدد در فضای بین المللی فقط یکبار پیش روی فعالان اقتصادی قرار گیرد.به همین جهت مدیران اقتصادی کشور باید با حمایت صحیح از فعالان اقتصادی ضریب بهره برداری از فرصتهای پیش روی بنگاه های بخش خصوصی را افزایش دهند.
برخوردار با شاره به تداوم دیپلماسی اقتصادی دولت و احتمال سبک شدن تحریم ها تاکید کرد: واردات و صادرات دو حوزه در هم آمیخته است که با سبک شدن تحریم ها قطعا دچار تحولات بزرگی خواهد شد و به دنبال تغییر فضای تجارت خارجی کشور، مولفه های موثر بر بقای بنگاه های اقتصادی فعال در این دو حوزه دست خوش تغییرات زیادی خواهد شد و می توان پیش بینی کرد که برندهای قوی تر، انعطاف بیشتری در مواجهه با این تغییرات داشته باشند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پایان از مدیریت فرصت ها در تجارت بین الملل کشور به عنوان راهکاری مناسب برای کنترل گرانی ها در بازار داخلی نام برد و تاکید کرد: مسلما بهترین راهکار برای کاهش قیمت ها در بازارهای داخلی بهره برداری تام از فرصتهای بین المللی است. این موضوع هم در مبحث واردات صادق است و هم در حوزه صادرات. زمانی‌که فصل تولید باشد، صادرات از طریق انتقال کالای بیش از نیاز  بازار داخلی به بازارهای خارجی می تواند برای کشور ارزش افزوده مناسب ایجاد کند  و در مقطع زمانی اوج مصرف نیز افزایش قیمت در بازار داخلی با واردات به موقع جبران می‌شود.

به گفته برخوردار هر چه از فرصتهای بین المللی بهتر استفاده کنیم ارزش افزوده بیشتری را به داخل کشور انتقال داده ایم.

تسنیم

(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها