شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۲۱۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

پالم ممنوع نیست ولی مصرف زیادش توصیه نمی شود/واردات پالم از ۵۰درصد به ۳۰درصد کاهش یافت

رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصرف چربی گیاهی گفت:پالم روغنی خوراکی است و ممنوع نیست و تنها نگرانی چربی اشباع شده در آن است، به همین خاطر مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود ولی واردات آن را از ۵۰ درصد در سال به ۳۰ درصد کاهش دادیم

 در حاشیه همایش بزرگداشت روز غذا در جمع خبرنگاران افزود : غذا یک بحث جدی در تمام دنیاست و تقریبا در بسیاری از کشورها سهم غذا از هزینه خانوار بیش از 50 درصد است که در ایران این رقم به 25 درصد می‌رسد.
او افزود: برای کشورها مهم است که وابستگی خود را در حوزه غذا به حداقل برسانند این درحالیست که وابستگی ما به واردات نیز بسیار است و بیش از 10 میلیارد دلار در سال واردات محصولات غذایی داریم.
دیناروند با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی غذا، "محافظت از زمین و بهره وری بیشتر از آن است" خاطرنشان کرد : شورای عالی امنیت غذایی تشکیل شده است تا سلامت محوری در امنیت غذایی مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان غذا و داروی کشور با ابراز نگرانی از مصرف بالای نمک، روغن و دریافت بیش از حد کالری توسط مردم گفت: بیش از 50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند در حالیکه کسانی که فقر غذایی دارند زیر چهار درصد هستند.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با رعایت شیوه مناسب زندگی و تغذیه سالم حداقل 10سال به عمر متوسط جامعه اضافه کنیم .
رئیس سازمان غذا و داروی کشور با توجه به کمبود ویتامین D خاطرنشان کرد: برای کمبود این ویتامین از نیمه دوم سال مکمل‌هایی را دراختیار مراکز بهداشتی، روستاها و حاشیه شهر به صورت رایگان قرار داده‎‌ایم  و استفاده از این مکمل به مردم توصیه می‌شود.
دیناروند در رابطه با مصرف چربی گیاهی در محصولات غذایی عنوان کرد: پالم روغنی خوراکی است و ممنوع نیست و تنها نگرانی موجود به علت چربی اشباع شده در آن است، به همین خاطر مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود ولی واردات آن را از 50 درصد در سال به 30 درصد کاهش داده‌ایم .
(شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها