سه شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۲۰۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

جایگاه دوازدهم تولید گندم ایران در دنیا

فائو در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید گندم ایران یک میلیون تن کاهش یافته و به ۱۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۴ رسیده است و جایگاه ایران در دوازدهم تثبیت شده است.

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی در جدیدترین برآورد خود از میزان تولید گندم جهان اعلام کرد در سال جاری میلادی کل تولید گندم در جهان با رشد 0.2 درصدی نسبت به سال قبل مواجه خواهد شد و به 718.5 میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تولید گندم ایران در سال زراعی این کشور که اکتبر (مهر) به پایان می‌رسد با کاهش 7.1 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به 13 میلیون تن رسیده است. ایران در سال گذشته 14 میلیون تن گندم تولید کرده بود.

ایران دوازدهمین تولید کننده بزرگ گندم جهان در سال 2014 معرفی شده است. بر اساس برآورد فائو اتحادیه اروپا با تولید 147.1 میلیون تن گندم طی امسال رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده و چین با 125.3 میلیون تن و هند با 95.9 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند. تولید گندم اتحادیه اروپا در سال جاری رشد 2.4 درصدی داشته است.

آمریکا با تولید 55.2 میلیون تن گندم در رتبه چهارم جهان قرار داشته و روسیه، کانادا، استرالیا، پاکستان، ترکیه، اوکراین و قزاقستان نیز به ترتیب در رتبه های پنجم تا یازدهم از این نظر قرار گرفته اند.

ایران در سال گذشته دوازدهمین تولید کننده گندم جهان بود.

روشن نیست که سازمان خواروبار جهانی این آمارها را از چه منابعی استخراج کرده است در حالی که به گفته مسولان کشور میزان تولید گندم امسال 10 میلیون تن بوده و نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

فارس

(سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها