چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۱۹۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رتبه بیست و یکم ایران در مصرف سرانه تخم مرغ

دبیر کانون انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت:در جهان شش میلیون و ۷۸۵ هزار مرغ تخم گذار وجود دارد که در این میان چین با تولید ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخم مرغ 36/9درصد سهم جهانی تولید این محصول را از آن خود کرده است. پس از آن آمریکا و هند در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 فرزاد طلاکش در مراسم روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: ‌در میان صادرکنندگان بر‌تر تخم مرغ در جهان کشورهای هلند، ترکیه، لهستان، آلمان، مالزی، چین، اسپانیا، آمریکا، بلژیک و عربستان سعودی به عنوان ۱۰ کشور بر‌تر73/3درصد صادرات تخم مرغ در در سال ۲۰۱۱ در جهان را به میزان یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن در اختیار دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در همین سال کشورهای آلمان، عراق، هلند، هنک کنگ، سنگاپور، فرانسه، بلژیک، سوئیس، ‌انگلستان و ایران به ترتیب ۱۰ کشور بر‌تر واردکننده تخم مرغ در جهان نام گرفته‌اند که با واردات یک میلیون و ۱۵۲ هزار تن از این محصول سهم ۶۸. ۵ درصدی را در واردات تخم مرغ به خود اختصاص داده‌اند.

طلاکش در خصوص رتبه بندی سرانه تخم مرغ در کشورهای جهان براساس گزارش‌های بین المللی سال ۲۰۱۲ اظهار کرد: کشور مکزیک با سرانه مصرف ۳۳۵ عدد بیشترین میزان مصرف تخم مرغ را به خود اختصاص داده است. پس از آن کشورهای ژاپن، اوکراین، چین، روسیه، آمریکا، آرژانتین، دانمارک، اسپانیا و مجارستان در رتبه‌های دوم تا دهم جهانی قرار دارند. همچنین ایران در این میان با مصرف سرانه ۱۹۱ عدد تخم مرغ بیست و یکمین مصرف کننده این محصول به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

 

ایلنا

(چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۷:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها