چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۷۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز کشت پائیزه گندم ، جو و کلزا در کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از آغاز کشت پائیزه گندم، جو و کلزا در کرمان خبر داد.

«فریدون آهنگری» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، اظهار کرد: اولویت کشت پائیزه را با محصولات گندم، جو و کلزاست و 67 هزار هکتار از اراضی استان در پائیز امسال زیرکشت این دانه‌های گیاهی می‌رود.

وی سطح اختصاص داده شده به کشت گندم روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان را 47 هزار هکتار برشمرد و اظهار امیدواری کرد از این سطح 196 هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: گندم به دو صورت آبی در سطح 38 هزار و 300 هکتار و نیمه‌ی دیم در سطح 8700 هکتار کشت که از 196 هزار تن محصول به دست آمده پیش‌بینی می‌شود بیش از 118 هزار تن تحویل سیلو شود.

آهنگری با بیان اینکه سطح زیرکشت جو 19 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: با متوسط عملکرد 3 تن در هکتار امید می‌رود 57 هزار تن محصول تولید که برای تغذیه دام و طیور استفاده شود.

به‌گفته‌ی وی، کلزا در 1000 هکتار زمین کشت می‌شود که حاصل آن برداشت 2000 تن کلزا برای تهیه روغن کلزاست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از تأمین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود، بذر و .... توسط شرکت خدمات حمایتی خبر داد و افزود: بذر گندم به مقدار 5300 تن تأمین شده است.

آهنگری در خصوص توصیه‌های فنی ضروری برای کشت پاییزه تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کلاس تغذیه گیاهی در کشت‌های پائیزه با مرکز تحقیقات و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی انجام شده و این کارگاه‌ها در حال برگزاری هستند.
(چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳) ۰۸:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها