سه شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۷۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تولید و ثروت آفرینی را به ارزش تبدیل کنیم

طیب نیا در نخستین نشست اصحاب فرهنگ و هنر با وزیر اقتصاد خواستار مشارکت هنرمندان، اصحاب رسانه و اهل قلم در تشویق و نشر فرهنگ تولید و ثروت آفرینی در کشور شد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) در این نشست که با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیران بنگاه های انتشاراتی، رسانه ها و هنرمندان تئاتر و سینما برگزار شد طیب نیا به ارتباط نزدیک بین دو حوزه فرهنگ و اقتصاد اشاره کرده و گفت: بحث زیربنا بودن فرهنگ یا اقتصاد همواره از مباحث قدیمی و مورد اختلافی است که در حوزه اندیشه وجود داشته است.
وی افزود: اما علیرغم این مباحث همواره ارتباط تنگاتنگی بین دو حوزه فرهنگ و اقتصاد وجود داشته و فارغ از اینکه کدام یک از این دو حوزه را زیر بنا بدانیم، نمی توان منکر تاثیرگذاری هر یک از این دو بر دیگری شد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری افزود: تجربه تاریخی در برخی کشورها نشان داده است که تا تحول فرهنگی ایجاد نشود زمینه تحولات بزرگ اقتصادی به وجود نمی آید.
طیب نیا با اشاره به تحولات رنسانس در اروپا که چند قرن قبل از انقلاب صنعتی رخ داد گفت: به لحاظ تاریخی انقلاب فرهنگی مقدم بر انقلاب صنعتی و اقتصادی بود.
وی با اشاره به تفاوت های فرهنگی جوامع مختلف که منجر به عملکردهای مختلف اقتصادی آنها در دوران تاریخی شده است گفت: عملکرد اقتصادی یک جامعه نتیجه رفتارها، کنش ها و واکنش های یک جامعه است و رفتارهای افراد نیز برگرفته از افکار باورها و ارزشهای آنهاست.
وی در خصوص تاثیر گذاری فرهنگ بر رفتارها و باورهای افراد جامعه نیز گفت: تاثیری که یک شعر یک خط زیبا، یک قطعه موسیقی یا یک نقاشی و یک قطعه هنری بر مردم دارد می تواند با ساعت ها سخنرانی و دهها صفحه مقاله برابری کند.
وی خطاب به هنرمندان و اهل فرهنگ گفت: شما هنرمندان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور می توانید ایفا کنید.
(سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها