دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۷۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
مجید پارسایی:

نباید برخی تخلفات را به کل صنعت غذا تعمیم داد

دبیر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه ایران با اشاره به اینکه اگر تعدادی از واحدها مشکلاتی دارند نباید آن‌را به کل صنعت غذا عمومیت داد، گفت: امید ما این است که صنعت غذا با توجه به نیاز کشور و پایه و اساس امنیت غذایی مورد حمایت مسولان قرار بگیرد. مردم باید به تولیدکنندگان اعتماد کنند و بدانند که آنها به خاطر مردم ملزم به رعایت امنیت غذایی هستند و نباید با مشکلات برخی واحدها جو ناامنی در جامعه پدید آید.

مجید پارسایی  با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی غذا (23 مهر) اظهار کرد: کسانی که در صنعت غذا دست دارند افرادی هستند که دوستدار جامعه و سلامت انسان‌ها هستند و یکی از خدمتگذاران جامعه هستند و با توجه به اهمیت مواد غذایی در جامعه که روز به روز ارزش بیشتری پیدا می‌کند و کمبود آب و منابع، حفاظت و حراست منابع غذایی بسیار مهم است و باید از فناوریهای جدید برای تامین مواد غذایی سالم برای مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید وزارت بهداشت نظارت کافی بر واحدهای تولیدی داشته باشد، گفت: متاسفانه بنا بر آمار سازمان استاندارد، در منطقه 3 تهران 70 درصد نان‌های تولیدی حاوی جوش شیرین هستند که بسیار برای سلامت مردم خطرناک است. این درحالی است که در هیچ کشوری نان با جوش شیرین تهیه نمی‌شود و این امر باعث سرطان روده، ریزش مو، کوتاهی قد، کم خونی و ... می‌شود. علاوه بر این برای توان ملی کشور مضر است، چون نان قوت اصلی افراد کارگر است و اگر کارگران در سلامت نباشند توان ملی کشور کاهش می‌یابد و باید رسانه‌ها مردم را در مورد تغذیه سالم آگاه کنند و مسولان نیز نظارت کافی داشته باشند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه ایران ادامه داد: صنعت خمیرمایه دارای تکنولوژی بالایی است. در دنیا 80 کارخانه خمیرمایه وجود دارد که از بین آنها 6 کارخانه در ایران است و این نشان‌دهنده مصرف بالای نان در ایران است که باید تولید سالم نان را به همراه داشته باشد.

پارسایی گفت: دولت باید حمایتهایی از کشاورزان و تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه خمیرمایه که ملاس نیشکر و چغندر است داشته باشد و ما نیازمند تعادل در قیمت مواد اولیه هستیم تا بازار دست دلالان نیفتد.

  کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران

(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها