دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۷۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی ایران و قبرس

اتاق های بازرگانی ایران وقبرس در راستای تحرک دادن به مبادلات کاری بین دو کشور یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از مطبوعات قبرس, مطابق تفاهم نامه ای که بین روسای اتاق های بازرگانی دو کشور به امضا رسید طی نیمه نخست سال آینده میلادی یک هیات کاری از قبرس متشکل از وزرای انرژی, صنعت و تجارت و جهانگردی این کشور به منظور بررسی فرصت ها و پتانسیل همکاری بین دو کشور از ایران دیدن خواهد کرد.
به گزارش نشریه فاماگوستا گزت, چاپ نیکوزیا, فیدیاس پلیدس, رییس اتاق بازرگانی و صنایع قبرس, در دیدار ها با هیات ایرانی ضمن با اهمیت داتنستن سفر این هیات به قبرس بر نقش تحریم ها بر میزان مبادلات کاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
مطابق آخرین داده های آماری واردات قبرس از ایران طی سال گذشته افت داشته و به 8/0 میلیون یورو رسید که 44 درصد این میزان مشتمل بود بر میوه و خشکبار در حالی که در همین مدت صادرات قبرس به ایراه به رقمی نزدیک به 6/5 میلیون یورو رسید که 89 درصد آن مشتمل بود به دارو ومواد دارویی.
رییس اتاق بازرگانی قبرس ابراز امیدواری کرد که واردات و صادرات با ایران گسترش یافته همچنین سرمایه گذاری متقابل هم بین دو کشور توسعه یابد.
غلامحسین شافعی, رییس اتاق ایران هم ابراز امیدواری کرد که گسترش مناسبات کاری دوجانبه فضای عمومی روابط دوکشور را گسترش دهد.شافعی با اشاره به توانایی های ایران در بخش انرژی و پتروشیمی زمینه سرمایه گذاری ایران در این بخش را مساعد دانست.
(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها