سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۵۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

لزوم ارایه تسهیلات برای واردات کانتینر یخچال‌دار / انزلی بهترین مسیر دریایی جهت صادرات به روسیه

نایب رییس کمیسیون صادرات تاکید کرد: سازمان توسعه و تجارت باید در بحث آزادسازی واردات کانتینر یخچال‌دار و همچنین در جهت حمایت از واردکننده جه ارایه تسهیلات با توجه به قیمت بالای این کانتینرها به سرعت در این مساله وارد عمل شود.

محمد لاهوتی نایب رییس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اولویت های صادرات به روسیه گفت: بازار پیش آمده جهت صادرات به روسیه از نظر وسعت و تقاضای بالا  فرصت مناسبی برای کشور است.

وی افزود: در گذشته اتحادیه اروپا و برخی کشورها مانند ترکیه تامین کننده کالای مورد نیاز روسیه بودند اما هم اکنون به دلیل مسایل سیاسی پیش آمده این بازار در اختیار ایران قرار گرفته که باید بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و فرصت سوزی نکنیم.

لاهوتی تاکید کرد: مهمترین مساله شناسایی بازار است به طوری که ببینیم در چه کالاهایی پتانسیل بالا وجود دارد و روی همان کالاها تمرکز کنیم.

وی افزود: مساله دیگر توجه به کیفیت کالاهای صادراتی است که با همان کیفیتی که کالا را به مشتری نشان می دهیم با همان کیفیت هم کالا را ارایه کنیم و همچنین ماندگاری کیفیت نیز اهمیت بالایی دارد که در غیر این صورت در کوتاه‌ترین زمان بازار را به دیگران واگذار می کنیم.

لاهوتی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در این مورد گفت: این امور در دست بخش خصوصی است که باید با توجه ویژه از این فرصت استفاده بهینه کند.
 
لزوم توجه به زمان در تاسیس بانک ایران و روسیه
 
وی افزود: در بحث نقل و انتقال پول پیشنهاد تاسیس بانک ایران و روسیه شده است اما مساله‌ مهم در این رابطه این است از زمانی که این بانک تاسیس شود تا زمانی که بتواند از آن استفاده شود چه قدر زمان میبرد، چرا که اگر زمان طولانی مدت باشد قابل استفاده نخواهد بود.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز انتقال کالا از آذربایجان ریسک صادراتی را بالا می برد چرا که این کشور ممکن است مزیتی برای فروش کالا به روسیه داشته باشد و در بحث گمرکی ما را با مشکل مواجه کند و ما نتوانیم به موقع در بازار مورد نظر حظور داشته باشیم.

لاهوتی گفت: در حال حاضر بهترین مسیر برای انتقال کالا به این کشور مسیر دریایی از طریق انزلی است و با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم در منطقه ویژه اقتصادی انزلی شرایط خوبی مهیا است.

 
واردات کانتینر یخچال‌دار آزاد شود

نایب رییس کنفدراسیون صادرات با اشاره به مشکلات در بحث حمل و نقل زمینی گفت: در بحث حمل و نقل زمینی با نبود کاتینر یخچال دار مواجه هستیم و با توجه به این که بیشترین تقاضا برای کالاهای کشاورزی است، وجود این کانتینرها ضروری است.

وی افزود: نبود کانتینر یخچال دار در کشور به قوانین حمایت از تولید چند سال گذشته برمی‌گردد که اجازه واردات این کانتینرها را به کشور داده نشده است.

لاهوتی تاکید کرد: سازمان توسعه و تجارت باید در بحث آزادسازی واردات و همچنین در جهت حمایت از واردکننده در جهت ارایه تسهیلات جهت واردات با توجه به قیمت بالای این کانتینرها به سرعت در این مساله وارد عمل شود.

وی افزود: با توجه به فرصت کوتاه و مزیت بالا باید دولت و بخش خصوصی دست به دست هم دهند و از فرصت به دست آمده به نفع کشور استفاده کنند.

  باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳) ۱۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها