سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۵۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

همکاری های کشاورزی ایران و نیجریه گسترش می یابد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیجریه درباره زمینه های توسعه همکاری کشاورزی دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

 خلیل آقایی در این دیدار که امروز در محل این وزارتخانه صورت گرفت، خواستار اجرایی شدن تفاهمات و مصوبات کمیسیون های مشترک دو کشور شد.

وی با اشاره به سرزمین های حاصلخیز و استعدادهای موجود در بخش کشاورزی نیجریه، اظهار داشت: با توجه به استعداد های بالقوه کشاورزی، دو کشور می توانند برای توسعه همکاری ها تلاش کنند.

وی افزود: ایران به لحاظ تخصصی، فنی و علمی در حوزه کشاورزی دارای توانمندی های خوبی است و ما می توانیم در راستای توسعه کشاورزی به کشور دوست و مسلمان نیجریه کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در خصوص کشت فراسرزمینی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سیستم آبیاری با کشور نیجریه همکاری های خود را گسترش دهیم.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ایران دارای موسسه های تحقیقاتی و آموزشی مختلفی از جمله در حوزه های شیلات، دام و مرتع است، گفت: ما این آمادگی را داریم که کارشناسان نیجریه را در بخش های مختلف در ایران و یا در نیجریه تحت آموزش قرار دهیم و شرایط بازدید از موسسات تحقیقاتی را برای مسوولان و کارشناسان نیجریه فراهم کنیم.

محمدطاهر مونگونو رییس کمسیون کشاورزی مجلس نیجریه نیز با اشاره به همکارهای خوب سیاسی دو کشور، گفت: نیجریه دارای اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت است و ما قصد داریم منابع اقتصادی مان را متنوع کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد امنیت غذایی در نیجریه هستیم، افزود: از این رو می خواهیم بیشتر به کشاورزی بپردازیم بنابراین این امر مستلزم روابط نزدیک در حوزه کشاورزی با ایران را می طلبد.

این مقام نیجریه ای اظهار داشت: ما زمین های حاصلخیز و قابل کشت و میزان بارندگی خوبی داریم و دست اندرکاران ایرانی می توانند در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: در نیجریه برای کشت های فراسرزمینی تسهیلات قانونی قایل شده ایم و در این حوزه نیز سرمایه گذاران ایرانی می توانند فعالیت کنند.

ایرنا

(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها