یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۴۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بازار روسیه بهترین عرصه برای عرضه سیب و انگور آذربایجان غربی است

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار روسیه، بهترین عرصه برای عرضه سیب و انگور تولیدی استان است و باید از ظرفیت به دست آمده در این بازار، بیشترین بهره را ببریم.

نادرقاضی پور افزود: روسیه به دلیل تحریم خرید محصولات و کالاهای اتحادیه اروپا اعلام کرده که آماده خرید محصولات ایرانی است.

وی اظهار کرد: تحریم روسیه فرصتی برای تولید کنندگان و کشاورزان آذربایجان غربی است که در سریعترین زمان با روانه محصولات خود به بازارهای این کشور، درآمد خوبی کسب کنند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات میوه در روسیه سالانه به 40 میلیارد دلار می رسد که با شرایط به وجود آمده و اعلام آمادگی این کشور برای خرید میوه از ایران، آذربایجان غربی می تواند بخش مهمی از این سود را از آن خود کند.

قاضی پور گفت: حضور محصولات تولیدی آذربایجان غربی در بازارهای خارجی زمینه رقابت تولیدات کشاورزی استان را با انواع مشابه فراهم می کند و در شکوفایی اقتصاد منطقه نقش موثر دارد.

وی از مسوولان استانی و کشاورزان خواست دراین خصوص وارد عمل شده و زمینه صادرات بیشتر محصولات کشاورزی تولیدی آذربایجان غربی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی کشت مناسب، اظهار کرد: برخی کشاورزان در استان به جای هماهنگی با جهاد کشاورزی و پیروی از الگوی کشت، براساس عرضه و تقاضای بازار حرکت می کنند و این عمل موجب ضرر رسیدن به تولیدات این بخش در استان می شود که باید در راستای بهبود این روند گام برداشت.

آذربایجان غربی قطب بزرگ تولید سیب و انگور در کشور است و سالانه 240 هزار تن انگور و نزدیک به یک میلیون تن سیب در این استان تولید می شود.

ایرنا

(یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها