شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۴۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تعامل با روسیه باید با حفظ منافع ملی باشد/حساسیتی به ورود دولتی‌ها در هیات رئیس اتاق ندارم

عضو هیئت رییسه اتاق ایران با اشاره به این که کشورها منافع خود را در راس رفتار و استراتژی قرار می‌دهد گفت: در تعامل با کشورها نباید این تلقی وجود داشته باشد که آنها نگاه تعاملی را در کنار عدم حفظ منافع ملی خود دنبال می‌کنند.

پدرام سلطانی ، اظهار کرد: با فهم آن که کشورها به دنبال منافع خود هستند باید به دنبال منافع مشترک و بیش‌تر حرکت شود زیرا منافع بیش‌تر، تعاملات بیش‌تر، طولانی‌تر و سازنده‌تری را رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: دولت‌ها در این امر بسیار موثر هستند زیرا هرچه حرفه‌ای تر رفتار کنند منافع بیش‌تری به ارمغان خواهد آمد و در کنار آن باید با نگاه واقع بینانه با کشورهای دیگر برخورد شود و تا زمانی که منافع مشترک وجود داشته باشد فعالیت‌های بیش‌تری صورت خواهد گرفت.
این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران افزود: تجربه تاریخی نشان داده که روسیه آنچنان قابل اعتماد نیست اما این در حالی است که در بلند مدت نیز کشورهای دیگر رفتار غیرقابل اعتماد از خود نشان خواهند داد.
سلطانی با اشاره به این که اگر منافع کشورها از جایی دیگر تامین شود به سمت آن سوق پیدا خواهند کرد، بیان کرد: اقتصاد کشور ایران و روسیه در ابعاد مختلف امکان تعامل و همکاری ندارد اما حرکت و برداشتن گام، فرصت همکاری را برای دو طرف آشکار خواهد کرد.
عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از این گفتگو افزود: هر دو نگاه به انتخابات نایب رییسی اتاق ایران در رابطه با حضور و عدم حضور نماینده دولت در هیئت رییسه قابل توجه و تامل است اما نباید صفر و صد به آن نگاه شود.
وی ادامه داد: مهم آن است که اعضا هیئت نمایندگان با توجه به تحلیل شخصی و فرصتی که به فرد می‌دهند، انتخاب شایسته را انجام دهند، این انتخاب کوتاه مدت بوده و در شرایط فعلی نباید آنچنان حساسیت برای ورود افراد دولتی یا خصوصی ایجاد شود تا فضای تفاهم دو بخش دست‌خوش آسیب شود.

سلطانی تاکید کرد: به افراد فارغ از خصوصی و دولتی بودن و تنها به پتانسیل و تاثیری که در مدت 6 تا 7 ماه خواهند گذاشت نگاه شود.

تسنیم

(شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها