جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۱۴۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج اعلام شد

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج را اعلام کرد.

محمدرضا جامی ظهر امروز در کارگاه توجیهی خرید حمایتی برنج ارقام پرمحصول و بومی «محلی» تعاون روستایی گلستان در گرگان اظهار کرد: شالیکاران گلستان 85 هزار تن برنج پرمحصول و 150 هزار تن برنج محلی در اراضی استان تولید کردند.

وی در خصوص قیمت خرید حمایتی ارقام مختلف برنج تصریح کرد: قیمت ارقام خزر- فجر با درصد شکستگی 7.5 درصد 35 هزار و 500 ریال، شیرودی ـ کشوری 34 هزار ریال، کوهسار ـ سازندگی و عنبر بونجفی 29 هزار ریال، ندا ـ نعمت 28 هزار و 500 ریال، هاشمی 61 هزار ریال، طارم محلی 59 هزار ریال و علی کاظمی 52 هزار و 500 ریال تعیین شده است.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه خرید حمایتی محصولات کشاورزی از 23 شهریور آغاز و تا 25 آبان ادامه دارد، افزود: باید نسبت به تعیین مراکز خرید برنج اقدام و اطلاعیه خرید حمایتی برنج به مراکز اعلام شود.

جامی با اشاره به اقدامات ضروری و شرایط محصول قابل خرید بیان داشت: بر اساس میزان تولید برنج در گلستان 12 مرکز خرید تعیین شده است.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی خرید برنج در استان خبر داد و افزود: مراکز خرید از روزهای گذشته مبادرت به خرید برنج کشاورزان کردند.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان خاطرنشان کرد: خرید محصول برنج از طریق سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی صورت گرفته و تا زمان فروش محصول در انبارهای تعیین شده نگهداری می‎شود.

جامی ادامه داد: سامانه مذکور در تمامی مراکز خرید محصولات برنج، پنبه و سویا نصب و آموزش لازم در این راستا صورت گرفته شد.

وی بر ضرورت تفکیک ارقام برنج تاکید کرد و گفت: در سایر محصولات کشاورزی غیر از گندم با تفکیک ارقام مواجه نیستیم اما در مورد برنج نیاز است که از افراد متخصص بهره‎مند شویم و کارگاه تخصصی در هر سطح مرکز خرید باید انجام شود.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه این افراد کنترل کیفی و کنترل کمی درصد شکستگی ارقام برنج را تعیین می‎کنند، یادآور شد: در مرکز خرید یک مسئول کنترل کمی داریم که مسئولیت آن با مدیرعامل شرکت است و مسئول کنترل کیفی از طریق کارشناس، درصد شکستگی را برآور می‎کند.

جامی بیان داشت: ارقام برنج‎های وارداتی که به لحاظ قیمت پائین‌تر از برنج‎های داخلی است و احتمال اختلاط ارقام داخلی و خارجی وجود دارد باید نظارت دقیق‎تری در این راستا صورت پذیرد.

فارس

(جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها