پنج شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۴۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نشست مشترک تجار و صادرکنندگان ایران و رومانی برگزار شد

سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران چهارشنبه میزبان تجار و صادرکنندگان ایران و رومانی بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این نشست که به همت سازمان توسعه تجارت و اتاق ایران و رومانی برگزار شد، «محمود بازاری» مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا ضمن خیرمقدم به تجار و صادرکنندگان رومانی اظهار داشت:‌ ایران موقعیت بی‌نظیری در خاورمیانه دارد و کشورهای اروپایی می‌توانند از این ویژگی منحصر به ‌فرد نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: روابط تجاری تهران و اتحادیه اروپا که در چند سال گذشته رو به سردی گذاشته بود، با رفت و آمد هیات‌های تجاری کشورهای مختلف اروپایی بهبود یابد.

بازاری در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه آرد و نان، شکلات و شیرینی و دارو همزمان با این نشست، از تجار و صادرکنندگان رومانی دعوت کرد از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

«ماتاچ نیکولای» یکی از تجار و صادرکنندگان رومانی به نمایندگی از این هیات در سخنانی هدف از سفر تجار و صادرکنندگان این کشور به ایران را بدست آوردن اطلاعات کافی برای برقراری روابط تجاری با ایران عنوان کرد و گفت: روابط تهران و بخارست از گذشته خوبی برخوردار است و ما امیدواریم بتوانیم روابط خود را به دوران گذشته بازگردانیم.

وی گفت:‌ ایران رهبر تجاری خاورمیانه محسوب می‌شود و ما تمایل زیادی به گسترش روابط تجاری با این کشور داریم و از سوی دیگر می‌توانیم به ایران در گسترش روابط تجاری خود با اتحادیه اروپا کمک کنیم.

در ادامه این نشست، صادرکنندگان و تجار ایرانی با همتایان رومانیایی خود جلسات تخصصی برگزار کردند.
(پنج شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها