یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۳۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

رئیس شرکت بازرگانی دولتی تغییر کرد/ قنبری جایگزین قبادی شد

قبادی رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های وزارت صنعت امروز از سمت خود برکنار شد.

قبادی از زمان دولت احمدی نژاد ریاست شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی را عهده دار بود.

براساس این گزارش با برکناری قبادی، علی قنبری نماینده سابق اردل و فارسان در مجلس و عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

قنبری در گفت‌وگو با فارس با تأیید این خبر گفت که جزئیات بیشتر از برنامه‌های کاری خود را در مراسم تودیع و معارفه تشریح خواهد کرد.

مراسم تودیع و معارفه ریاست شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی بعدازظهر امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، نقش و جایگاه شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در انجام ماموریتهای بخش بازرگانی کشور شامل: تهیه و تامین کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گندم، برنج، روغن خام و شکر خام ،ساماندهی خرید و ذخیره سازی انواع میوه و مرکبات و ...، بهسازی امور مربوط به خرید، ذخیره سازی و نگهداری ٬ توزیع کالا ها و نظارت کامل بر اجرای این امور، از اهمیت ویژه ای برخوردار و بیانگر حضور فعال شرکت بازرگانی دولتی ایران در عرصه اقتصاد کشور می باشد.

عمده فعالیتهای اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران حول محور برنامه های اجرایی مصوب و با هدف مشارکت کیفی در اجرای سیاستهای تنظیم بازار به شرح زیر می باشد:

الف- خرید تضمینی کالاهای اساسی تولید داخلی از جمله: گندم و برنج پرمحصول، به منظور حمایت از کشاورزان و تامین نیازهای مصرفی کشور.

ب- خرید، حمل، واردات و توزیع کالاهای اساسی، حساس و ضروری کشور از جمله: گندم، برنج، روغن خام، شکرخام، گوشت مرغ و گوشت قرمز و... در صورت عدم کفاف تولیدات داخلی، در شورای خرید شرکت و با استفاده از ابزارهای متداول مانند بازارهای نقدی ، بازارهای آتی و حق اختیار خرید و فروش، حسب تکالیف و مصوبات نهادهای قانونی.

ج- تامین وحفظ موجودی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و پرمصرف مردم ، حداقل معادل مصرف 3 ماهه کشور.

د- حمایت از ایجاد و احداث تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی کالاهای اساسی شامل: افزایش ظرفیت سیلوها، انبارها، سردخانه ها و مخازن، توسط بخش خصوصی.

ه- حمل و توزیع شهری، بین شهری و روستایی کالاهای مورد عمل توسط شرکتهای تابعه، به گونه ای که این کالاها با شرایط مناسب در اقصی نقاط کشور توزیع شوند.

و- تنظیم بازار داخلی کالاهای اساسی از طریق عرضه و فروش کالاهای ملکی و در اختیار، در بورس کالای کشاورزی ایران.

ز- اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی تولید و مصرف گندم، آرد و نان، از طریق انجام و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف شامل: حمایت و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در زمینه احداث و گسترش کارخانجات تولید نان به روش صنعتی، اجرای طرح مهارت آموزی نانوایان، اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی به واحدهای نانوایی، مشارکت در ساخت و تولید برنامه های فرهنگی، اجرای طرح رتبه بندی کارخانجات آردسازی، اجرای طرح درجه بندی نانوایی ها بر اساس اصول کیفی و بهداشتی تولید و......

ح- سازماندهی و آماده سازی سهام دولتی شرکت های زیرمجموعه قابل واگذاری، در راستای گسترش نقش بخش خصوصی و تعاونی و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی.

فارس

(یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۴۰
حسین محمودزاده
۱۳۹۳/۰۶/۲۴ Iran
0
0
0

با سلام ضمن تشکر از زحماتی که آقای قبادی در این سمت متحمل شده اند امیدوارم جناب آقای قنبری به عنوان نماینده مردم و همچنین نماینده دولت تدبیر و امید با درایت خود بتوانند این مجموعه بزرگ را که مسئولیت سنگینی را به عهده دارد به نحو بهتری اداره کنند و از حالت
رخوت و رکودی که چندین سال است دامنگیر این شرکت شده است کم کنند مسلما استفاده از ابزارهای نوین در تجارت و شفاف سازی و ایجاد فضای معاملاتی مناسب و پرهیز از جلوه های حاکمیتی در این شرکت توانمند می تواند زمینه ساز فعالیت هائی باشد که . . . .


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها