چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۹:۴۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۲۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

آمادگی هشت بانک ایرانی برای معاملات مالی با کشور قطر

رییس سازمان توسعه تجارت ایران بر توسعه همکاری تجاری بین دو ایران و قطر تاکید کرد و گفت: هم اکنون هشت بانک ایرانی خارج از تحریم های بین المللی قرار دارند که می توانند در نقل و انتقال مالی با قطر فعالیت کنند.

ولی الله افخمی راد روز چهارشنبه در نشستی با هیات تجاری قطر با تاکید بر اینکه تا موضوع نقل و انتقال پول حل نشود، امکان گسترش روابط تجاری فراهم نیست، گفت: هم اکنون هشت بانک در کشور فعالیت دارند که تحریم نیستند و می توان از آن طریق نقل و انتقال پول به قطر را انجام داد.

وی با بیان اینکه این بانک ها هم دولتی و هم خصوصی هستند، گفت: در صورت آمادگی قطر می توانیم موضوع نقل و انتقال پول را از طریق این بانک ها انجام دهیم.

وی سپس تصریح کرد: با وجود تحریم ایران در سال های اخیر شاهد صدور کالا به سایر کشورها بودیم به گونه ای که در پنج ماهه ابتدایی امسال بیش از 25 میلیارد دلار واردات و معادل آن نیز صادرات انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه چالش ها و موانع فراروی روابط تجاری دو کشور هرچه سریعتر شناسایی شود، گفت: شرایط ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 بسیار متفاوت از گذشته شده و همانطور که شاهد هستید روابط ایران و کشورهای مختلف جهان در حال توسعه است و از سال گذشته شاهد حضور هیات های مختلفی از کشورهای اروپایی و آسیایی در کشورمان بودیم.

وی با بیان اینکه تمایل به افزایش حجم مبادلات بین ایران و قطر میان مسوولین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: در بهترین سال ها حجم مبادلات دو کشور رقم راضی کننده ای نبوده که به طور قطع این رقم در شرایط فعلی باید افزایش یابد.

وی سپس حجم مبادلات تجاری بین ایران و قطر را 115 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در حالی حجم تجاری بین ایران و قطر به این میزان رسیده که دو کشور دارای ظرفیت های بسیاری هستند که باید آنها را به نتایج مثبتی برسانیم.

افخمی در خصوص راه اندازی خط کشتیرانی بین ایران و قطر، گفت: این خط کشتیرانی در آینده ای نزدیک با موافقت قطر راه اندازی خواهد شد و ما نیز آمادگی داریم براساس برنامه ریزی های به عمل آمده بستر لازم را برای ایجاد این خط کشتیرانی فراهم کنیم.

 

 

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها