چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۱۲۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

توقف کشت برنج آلوده در جنوب پایتخت درخواست مجمع نمایندگان شمال از مسئولان

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان شمال کشور، عرضه برنج آلوده جنوب پایتخت به نام شمال را باعث بدنامی برنج کل کشور دانست و افزود: نیاز است که مسئولان هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری و کشت محصولات کشاورزی آلوده را متوقف کنند.

ابوذر ندیمی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر کشت برنج آلوده در جنوب تهران و عرضه آن به نام برنج شمال، گفت: قاعدتا برنج آلوده ای که با آب فاضلاب کشت شده باشد ازلحاظ طعم و شکل تفاوت محسوسی با برنج های شمال دارد، لذا عرضه این محصول به نام سایر مناطق، تنها باعث بدنامی برنج کل کشور شده که برخورد عاجلانه مسئولان را طلب می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه از عرضه برنج های آلوده جنوب تهران عاید مردم می شود بدنامی، بی اعتمادی و افزایش واردات است که نابودی صنعت برنج کاری را در پی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با راهکارهای پیشگیری از سلب اعتماد مردم به برنج شمال نیز گفت: برای جلوگیری از توجیه واردات، باید کشت برنج آلوده را ممنوع کرد، چرا که آب جنوب تهران عموما آلوده بوده و کشت آن باعث بد نامی برنج داخلی می شود. وزیر نیرو نیز در استان اصفهان بر این موضوع تاکید و جلوگیری از کشت محصولات کشاورزی با آب آلوده را خواستار شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: تقاضای عاجل مجمع نمایندگان شمال کشور، بررسی و توقف کشت برنج آلوده در جنوب پایتخت است که انتظار می رود هرچه سریعتر مورد بررسی مسئولان قرار گیرد.

 خبرگزاری خانه ملت

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها