دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۱۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انگور در مهد تولید، کیلویی 10 هزار تومان

رییس اتحادیه بارفروشان ارومیه گفت: هیچ گونه مشکل و کمبودی در عرضه میوه نداریم.

قاسم عزتی، با بیان مطلب فوق افزود: به علت تازه عرضه شدن سیب به بازار فروش، فعلا قیمت این میوه در بازار بالاست اما سایر میوه‌ها از جمله شلیل، آلو، هندوانه و دیگر میوه‌ها به قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

وی هم‌چنین در رابطه با قیمت برخی از میوه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو سیب به قیمت 5 هزار تومان و انگور نیز تا 10 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر این مطلب که به هیچ وجه میوه‌های موجود در بازار ارومیه وارداتی نیستند گفت: نه تنها نیازی به وارد کردن میوه وجود ندارد، بلکه به کشور های همجوار مانند عراق و ترکیه نیز میوه صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که، امسال زیرساخت‌های لازم برای صادرات مستقیم میوه تولید شده در آذربایجان غربی، به روسیه فراهم شده است، تصریح کرد: محصولاتی از قبیل خیار، بادمجان و کیوی به کشور روسیه صادر شده‌اند که در سال‌های گذشته این امکان وجود نداشت.

عزتی در رابطه با تغییر قیمت‌ها گفت: قیمت میوه نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش یافته و در شهر ارومیه نیز در مقایسه با سایر شهرستان‌های کشور قیمت میوه 30 درصد کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند به صورت مستقیم و بدون دخالت اتحادیه و فروشندگان به فروش محصول خود در میدان تره بار بپردازند.

ایسنا

(دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها