یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۱۱۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

عرضه‌ مستقیم عسل طبیعی طی سال‌ آینده در تعاونی‌ها

حیدری گفت: ملکه‌های زنبورقدیمی جواب‌گوی نیاز تولید داخلی عسل در کشور نیست و ما پیگیر ورود ملکه‌های اصلاح شده از کشور‌های دیگر هستیم تا میزان تولید عسل طبیعی کشور افزایش یابد.

فرامرز حیدری اظهار داشت: خشک‌سالی ها پی‌در‌پی، بارندگی‌های غیر متعارف بخصوص در استان‌های تبریز، کرمانشاه و ارومیه و هم‌چنین چرای بیش از حد دام طی سال‌های اخیر ضربه جدی به صنعت زنبورداری کشور وارد کرده است.

حیدری با اشاره به نقش تعاونی‌ها کشور در بخش خرید محصولات این حوزه تصریح کرد: ما در حال حاضر بحث عرضه‌ی مستقیم محصولات ارگانیک عسل، گرده‌ی گل، ژله و حتی گرده‌افشانی از طریق تعاونی کشور در سال آینده پیگیری می‌کنیم که امیدواریم صندوق‌ حمایت از توسعه زنبور عسل در این بخش ما را یاری کنند.

رئیس هیئت مدیره زنبورداران کشور با اشاره به بی‌نتیجه  ماندن تحقیقات در مورد اصلاح نژاد ملکه‌ی زنبورعسل در کشور گفت: طی 25 سال گذشته مرکز تحقیقات دام‌پزشکی روی این موضوع کار می‌کنند که تا کنون بی‌نتیجه مانده و ما مجبور به واردات ملکه‌ی زنبور عسل از کشورهای دیگر هستیم.

وی در پایان یادآور شد: اگر صندوق حمایت از زنبور عسل با پیشنهاد در مورد کاهش سموم شیمیایی در بخش تولید عسل، حقوق بیشتر مصرف و صادرات این محصول با در اختیار وام کم بهره به زنبورداران کشور موافقت کندوها شاهد افزایش تولید و کیفیت این محصول در آینده خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها