شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۲
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۱۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

صدور مجوز واردات روغن دوباره به سازمان غذا و دارو بازگشت

مدیر کل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز واردات روغن که قبلا توسط سازمان غذا و دارو به دانشگاههای علوم پزشکی واگذار شده بود، پس از مباحثی که پیرامون ورود روغن پالم شکل گرفت، صدور این مجوز‌ها دوباره به سازمان غذا و دارو برگشت.

 دکتر هدایت حسینی در جلسه پرسش و پاسخ مجمع واردات در پاسخ به درخواست واردکنندگان فراورده های آرایشی و بهداشتی که خواستار کاهش تعرفه واردات این محصولات بودند تصریح کرد: شیوه های حمایت از سلامت مردم در مواجهه با واردات غیر رسمی فراورده های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکار های کاهش انگیز های قاچاق و تقلب این کالاها می تواند در جلسه مشترک میان مجمع واردات، سازمان غذا و دارو و گمرک مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن پذیرش پیشنهاد واردکنندگان در خصوص حضور نماینده مجمع واردات در جلسات کمیته فنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: علاوه بر این، جلسات مشورتی ماهیانه نیز برای استفاده حداکثری از نقطه نظرات واردکنندگان و تولید کنندگان، برنامه‌ریزی می‌شود.

در این نشست یکی از واردکنندگان خواستار برنامه ریزی سازمان غذا و دارو برای رتبه بندی واردکنندگان شد و اظهار داشت: از آنجا که یکی از بهترین راههای محدود کردن قاچاق، حمایت از واردکنندگان قانونی است، بهتر است سازمان غذا و دارو با رتبه بندی واردکنندگان قانونی، آنها را شناسنامه دار کند و برای واردکنندگان خوش نام و معتبر بر حسب سابقه کاری که دارند، خط سبزهای مشخصی تعریف کرده و تسهیلات ویژه ای برای آنها اختصاص دهد.

به گفته وی، چنین تسهیلاتی می تواند به کاهش هزینه فرایند واردات منجر شده و در ادامه قدرت رقابت واردکنندگان رسمی در مواجهه با کالای قاچاق را افزایش دهد.

مهر

(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها