شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۰۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

دامداران باید سهامداران اصلی لبنیات کشور باشند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید دامداران خود سهامداران اصلی کارخانه های لبنیاتی باشند و از این طریق بتوانند صنایع نو و جدیدی را با استفاده از ماشین آلات پیشرفته؛ ابتدا در سطح کشور و سپس در سطح منطقه ایجاد و دنبال کنند.

 محمود حجتی بعد از ظهر جمعه در جلسه مشترک اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور اظهار کرد: ما باید به دنبال ایجاد زنجیره های تولیدی در شهرک های صنعتی باشیم و بتوانیم ظرفیت های بالقوه دامداران سخت کوش ایران اسلامی را بالفعل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بین اینکه مهمترین قشر تولیدی کشور را دامداران تشکیل می‌دهند، گفت: دامداران باید عزتمند و آبرومند کارهای خود را بدون داشتن دغدغه های فکری و اجرایی پیش ببرند.

حجتی بیان کرد: تمام مسئولان کشوری به ویژه مسئولان حوزه صنایع کشاورزی و دامداری باید از ظرفیت های استان خراسان رضوی که به عنوان قطب تولید لبنیات کشور یاد می‌شود، استفاده کنند.

وی بیان کرد: باید دامداران خود سهامداران اصلی کارخانه های لبنیاتی باشند و از این طریق بتوانند صنایع نو و جدیدی را با استفاده از ماشین آلات پیشرفته؛ ابتدا در سطح کشور و سپس در سطح منطقه ایجاد و دنبال کنند.

حجتی تصریح کرد: ما به عنوان عاملان اصلی وزرات جهاد کشاورزی باید با ایجاد راه کارهایی جهت دادن تسهیلات و پشتیبانی از دامداران، دست آنها را از زیر چرخ واسطه گران صنعت دام و طیور خارج کنیم.

گاو  

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که به دنبال تصویب مصوبه ای در خصوص پشتیبانی از دامداران هستیم گفت: در دولت قصد داریم که با همکاری مجلس شورای اسلامی آیین نامه ای را تصویب کنیم که مجوز احداث کارخانه های لبنی از وزارت صنعت و معدن به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یابد.

 

 

 

 

 

 مهر

(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها